نگهداری جلوبندی, وبلاگ

جلوبندی خودرو ❤️ صفر تا صد + بررسی تمام قطعات

جلوبندی خودرو-پارت لوکس

فهرست مطالب

معرفی سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو

سیستم جلوبندی خودرو و تعلیق

معرفی سیستم جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو و شناخت قطعات و عیب یابی آن یکی از مهم ترین کارهایی است که بسیاری از رانندگان به آن توجه ندارند و با این سیستم آشنا نیستند به همین دلیل صدای جلوبندی را به خوبی نمی شناسند و هر روز نا آگاهانه هزینه بیشتری برای خود می تراشند.

گاها شده قطعه ای از جلوبندی ماشین شما خراب شده اما فعلا قصد تعمیر ندارید اما ترس دارید که آیا این خرابی خطر ساز است یا خیر؟ ما به طور کامل به شما می گوییم که چه زمانی باید برای تعمیر جلوبندی خود هزینه کنید. مهم نیست ماشین شما چیست مهم این است که 5 دقیقه وقت بگذارید و این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

فرق سیستم تعلیق با جلوبندی

شاید در سایت ها و منابع بسیاری، گاهی جلوبندی را با نام سیستم تعلیق به شما معرفی کرده باشند. یک بار برای همیشه ما این دو را توضیح می دهیم که دچار اشتباه نشوید.

سیستم تعلیق: به کمک فنرها و چرخ های عقب ماشین گفته می شود.

جلوبندی: فقط و فقط به قسمت جلوی ماشین گفته می شود البته میل فرمان و فرمان خودرو را هم شامل می شود.

( دیگه مراقب باشید قاطی نکنید)

یک اصطلاح دیگری هم وجود دارد که احتمالا باز هم در فضای نت و یا از زبان جلوبندی سازها شنیده اید. آن اصطلاح (زیربندی) است.

زیربندی ماشین چیست؟

خیلی ها اشتباه می کنند و فکر می کنند زیر بندی همان جلوبندی ماشین است ولی در واقع زیر بندی همان طور که از اسمش پیدا است در زیر جلوبندی و تعلیق، پیچ می شود و وظیفه آن محافظت از سیستم جلوبندی و تعلیق است که این سیستم خیس نشود و یا ضربه مستقیم نخورد. (تمام)

اگه متقاعد نشدید اطلاعات بیشتری می دهیم. زیربندی ماشین با جلوبندی تفاوت دارد. در واقع نوعی محافظ برای سیستم جلوبندی و سیستم تعلیق است که زیر آن ها قرار می گیرد و از اصابت ضربه مستقیم و دیگر حوادث برای سیستم تعلیق و جلوبندی جلوگیری می کند.

سیستم جلوبندی خودرو باعث آسایش و راحتی سرنشینان خودرو است چرا که در ناهمواری ها، پیچ ها، چاله ها و دست انداز ها و دیگر سطوح ناهموار حرکت خودرو را به عبارتی هندل کند. پس قطعات سیستم تعلیق باید دور از آسیب باشند پس نقش زیربندی ماشین حفاظت از سیستم تعلیق است و از آسیب های جدی به سیستم جلوبندی جلوگیری می کند.

اهمیت جلوبندی ماشین

بسیاری از رانندگان بیشترین توجه را به سیستم موتوری ماشین می کنند غافل از این که جلوبندی ماشین در صورت خرابی می تواند بسیار خطرساز و هزینه بردار باشد زیرا تمام تعادل و کنترل خودرو به هنگام رانندگی مربوط به جلوبندی خودرو است.

به همین دلیل افراد متخصص به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو توجه زیادی دارند تا بتوانند به هنگام رانندگی در خیابان ها و جاده ها ماشین را به خوبی کنترل کنند.

در دنیای امروز خودروهای مدرن عجایب واقعی مهندسی هستند. آن‌ها متکی به اجزای متعدد و سیستم‌های فنی هستند که با هم کار می‌کنند تا عملکرد بدون اشکال و ایمن را تضمین کنند.

بسیاری نمی‌دانند که تعلیق و جلوبندی دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد. فرقی ندارد ماشین شما چیست؟ این مقاله مناسب برای انواع جلوبندی مانند جلوبندی پراید و… می باشد.

بیایید با هم نگاه دقیق‌تری بیندازیم. سیستم تعلیق خودروی شما، شبکه‌ای محافظ از اجزای ضربه‌گیر، مانند فنرها و عایق‌ها است. سیستم تعلیق و اجزای جلوبندی خودرو کمک می‌کند که هنگام عبور از جاده ها و خیابان های ناهموار تمامی سرنشینان با آسایش بیشتری حرکت کنند و تمامی ضرباتی که توسط جاده به خودرو وارد می شود را خنثی کند.

به همین دلیل جلوبندی، تعلیق و زیر بندی ماشین بسیار اهمیت دارد و باید به هنگام خرید هر کدام از قطعات از کیفیت آن مطمئن باشید چون ممکن است شاسی ها، ستون و دیگر قسمت های ماشین نیز آسیب ببیند.

تحقیق و بررسی سیستم جلوبندی خودرو

بررسی سیستم جلوبندی خودرو

بررسی سیستم جلوبندی خودرو

اگر ماشین شما سیستم جلوبندی آن خراب باشد یا آسیب دیده باشد راندن چنین ماشینی مثل راه رفتن با پای شکسته است ( عجب مثالی)

قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق ماشین

قطعات جلوبندی خودرو بر اساس نوع خودرو متفاوت است. اما بطور کلی اجزای جلوبندی به قرار زیر است:

  • چرخ ها و متعلقات آن
  • میل موج گیر و میل تعادل
  • فنرها و کمک ها (سیستم تعلیق)
  • فرمان
  • میل فرمان
  • سیبک ها و طبق ها
  • سگ دست ( داخل مقاله نام قطعات خودرو نکات جالبی در مورد بعضی قطعات گفتیم)
  • شغال دست
  • بلبرینگ
  • رام
  • اکسل
  • و…

تمام این موارد را توضیح می دهیم که کاملا بشناسید.

حال نوبت به وظایف و کارایی این قطعات است اول از همه از فنرها شروع می‌کنیم. فنرها به عنوان مخزن انرژی عمل می‌کنند.

آشنایی با کمک فنر

زمانی که وسیله نقلیه از روی ناهمواری های جاده عبور می‌کند فنر فشرده می‌شود. این انرژی زمانی آزاد می‌شود که فنر متعاقبا منبسط شود و با کمک عایق‌ها انرژی به گرما تبدیل شده و فنر ضربه را جذب کرده و از انتقال به بدنه خودرو جلوگیری می‌کند. (در یک کلام فنرها باعث میشه که ماشین شما داخل چاله چوله ها خیلی نرم حرکت کند).

اگه مفیده ببین!  لنت ترمز و زمان تعویض آن + معرفی بهترین لنت ترمز

خب متوجه شدیم که کار فنرها چیست. در ضمن خوب است بدانید تمامی نوسانات فنرها توسط کمک فنر ماشین شما کنترل می شود.

حال یک سوال پیش می آید که اگر جلوبندی ماشین آسیب ببیند آیا می توان رانندگی کرد؟ ( منظور اینه که مشکلی برای ماشین نمیاد؟)

به‌طور کلی، هر قسمت آسیب‌دیده یا فرسوده قبل از رانندگی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. البته بستگی دارد کدام قطعه از جلوبندی خراب شده است که کامل بررسی می کنیم.

آیا رانندگی با کمک فنر خراب امکان پذیر است؟

کمک فنر خراب می تواند خطرناک باشد و به خودرو و سرنشینان آسیب بزند

رانندگی با کمک فنر خراب

در ابتدا می خواهم شما را با انواع کمک فنر آشنا کنم.

انواع کمک فنرها به شرح زیر است

  • تلسکوپی
  • هیدرواستاتیکی
  • بادی یا گازی
  • هیدرولیکی
  • اهرمی

کمک فنر یکی از مهم ترین قطعات جلوبندی خودرو است که باید در اسرع وقت تعمیر شود.

کمک فنر با جذب جهش‌های خودروی شما هنگام عبور از روی دست‌ اندازهای جاده عمل می‌کند. کمک فنر‌های جلو وسیله نقلیه شما برای سیستم فرمان و تراز خودرو نیز بسیار مهم هستند. رانندگی با کمک فنر شکسته و خراب برای شما و سرنشینان بسیار ناراحت کننده و در شرایط اضطراری ناامن است.

این وضعیت همچنین می‌تواند به سایر اجزای خودروی شما آسیب برساند؛ به همین دلیل در اسرع وقت باید نسبت به تعویض کمک فنر خود اقدام کنید.

(تمام حس و حال رانندگی به نرمی و بی صدا بودن ماشین است که اگر خراب شود سواری خوبی به شما نمی دهد)

البته یک نکته: یک نگاه به کمک ها بندازید اگر خیلی کم، چرب شده و هنوز سر صدایی ندارد فعلا نیازی به تعویض نیست و می توانید مدتی با آن رانندگی کنید ولی اگر خیلی چرب شده و هنگام رد شدن از دست اندازها صدا میدهد بهتره که عوضش کنید.

در مواقع اضطرار می توان خودرو را با کمک فنر خراب به حرکت در آورد؟

بله. هرچند سفر راحتی نخواهد بود. ولی به جهت مراقبت از جلوبندی خودرو حتما آن را تعمیر یا تعویض کنید. (البته با کمک خراب سفر که اصلا نمیشه برید اما داخل شهر تا موقعی که خیلی به هم نریخته مدتی میشود رانندگی کرد ولی بهتره هرچه سریع تر نسبت به خرید کمک فنر اقدام کنید)

خرابی کمک‌فنر باعث پرش ماشین شما به اطراف و همچنین باعث بالا و پایین شدن‌های شدید می‌شود.

به عبارت دیگر، سواری راحتی نخواهید داشت. علاوه بر آن، کنترل خودرو، به‌ خصوص در سرعت‌های بالا، سخت تر خواهد بود.

به همین دلیل، هرگز نباید خودرویی را که کمک‌فنر آن خراب است، با سرعت بالا برانید و از چرخش‌های ناگهانی و توقف‌های ناگهانی خودداری کنید.

کمک فنر آسیب دیده ضربه های وارد شده را خنثی نمی کند و احتمال آسیب دیدن ستون و شاسی ها زیاد است.

آیا می‌توانم با فنرهای آسیب‌دیده رانندگی کنم؟

خیر توصیه نمی‌شود. زیرا می تواند خطرات جانی و مالی به همراه داشته باشد. باید به تمامی قطعات جلوبندی خودرو اهمیت داد. (البته اگر صدمه زیادی ندیده تا مدتی میشه داخل شهر سوار شد ولی با سرعت پایین)

فنر خراب یا شکسته می‌تواند باعث خمیدگی و ایجاد صدا شود. در حالی که هنوز می‌توانید به رانندگی خود ادامه دهید، سواری سختی خواهید داشت و کنترل ماشین در شرایط اضطراری دشوار خواهد بود. به‌ علاوه، سرعت گیرها می‌توانند به سایر قسمت‌های خودرو آسیب برسانند.

اگر فنرها آن‌قدر خمیده شده باشند که بدنه خودروی شما روی یک یا چند لاستیک قرار گرفته باشد، رانندگی روی این خودرو بسیار خطرناک است زیرا لاستیک شما هر لحظه ممکن است در اثر تماس با بدنه پاره شود. ( این تهدید زمانی است که مدت ها است فنرهای شما خراب شده و شما دقتی به آن ندارید)

سیبک و کارایی آن

سیبک یکی از قطعات جلوبندی خودرو است شکل آن کروی بوده و کار آن اتصال چرخ های اتومبیل به سیستم تعلیق است که در نهایت منجر به چرخیدن آن ها می شود.

سیبک ها جلوی لرزش هایی که از کف خیابان به ماشین وارد می شود را می گیرد و بخشی از وزن خودرو را تحمل می کند.

در صورت نیاز به خرید سیبک فرمان پراید می توانید از صفحه مربوط به آن اقدام نمایید.

معرفی اکسل

خیلی خلاصه خواسته باشیم بگوییم اکسل به محور مرکزی چرخ یا دنده اطلاق می شود. چرخ و دنده دور این قطعه می چرخند و ثابت بودن این قطعه توسط یاتاقان انجام می شود.

معرفی سگدست

سگدست همان طور که از نامش پیدا است قطعه ای است که شباهت زیادی به دست سگ دارد به همین دلیل نام این قطعه را تعمیرکاران سگ دست گذاشته اند. (جهت مشاهده قیمت و خرید سگدست پراید کلیک کنید)

این قطعه نقش بسیار مهمی در جلوبندی خودرو دارد زیرا چرخ ها را نگه می دارد و چرخش چرخ ها روی محور فرمان به کمک این قطعه می باشد و بسیاری از قطعات جلوبندی را سگدست تحمل می کند.

معرفی شغالدست

شغالدست دست قطعه ای است که میل کمک، میل فرمان و سیبک فرمان به آن متصل می شود. شغال دست هم از آن دسته قطعاتی که نام آن توسط مکانیک ها نام گذاری شده است.

طبق ماشین

طبق ماشین یکی از قطعاتی که وظیفه آن وصل کردن شاسی به بدنه خودرو است.

رام خودرو

این قطعه تمامی قطعات جلوبندی ماشین را به بدنه خودرو وصل می کند.

عیب یابی جلوبندی ماشین

بعد از این که قطعات جلوبندی خودرو را شناختیم لازم است که عیب یابی آن را هم یاد بگیریم چون زمانی که رانندگی می کنیم یکی از چالش هایی که در خودرو با آن در ارتباط هستیم خرابی جلوبندی است که اگر متوجه آن نشویم هر لحظه خرابی آن بیشتر می شود و ضرر زیادی را برای راننده ایجاد می کند.

تمامی قطعات خودرو مثل یک پازل به هم وصل شده است که ترکیب آن ها در نهایت سبب حرکت خودروی شما می شود. از آن جا که قطعات به هم مرتبط هستند پس با ایجاد خرابی برای هر کدام، ممکن است به دیگر قطعات نیز لطمه وارد شود و آن ها نیز تحت تاثیر قطعه خراب قرار بگیرد.

اگه مفیده ببین!  تعویض لنت ترمز (بررسی صفر تا صد)

اقداماتی که شما باید انجام بدهید تعویض به موقع روغن ترمز و لنت است. گوش راننده باید همیشه به صدای موتور و جلوبندی حساس باشد.

اکنون سوال پیش می آید در چه زمانی نسبت به جلوبندی خود حساس شویم و آن را بررسی کنیم.

زمان بررسی جلوبندی

  • هر زمان که صداهای نامتعارف از جلوبندی خود شنیدید. این صداها قبلا نبوده و مدتی است که در خودرو شما به وجود آمده است پس حتما نیاز به بررسی دارد و باید به جلوبندی سازی مراجعه شود.
  • لرزش فرمان خودرو می تواند یکی دیگر از علائم خرابی باشد زیرا لرزش نشانه بالانس نبودن چرخ ها، مشکل در سیبک ها و… است.
  • تعادل نداشتن ماشین: اگر خودرو شما در حین رانندگی تعادل مناسبی ندارد حتما باید به یک جلوبندی ساز مطمئن مراجعه کنید.

معاینه فنی جلوبندی خودرو

ما توصیه می کنیم هر سال به موقع معاینه فنی بروید زیرا در معاینه فنی کمک ها، ترمزها و دیگر موارد را بررسی می کنند. 

توجه: در صورت نیاز به قطعات مهم جلوبندی پراید به صورت پک می توانید به صفحه پک جلوبندی پراید مراجعه کنید و آن را با قیمت منصفانه و کیفیت بالا خریداری کنید.

آیا رانندگی با طبق های آسیب دیده امکان پذیر است؟

یکی از قطعات جلوبندی خودرو طبق خودرو است

رانندگی با طبق آسیب دیده

بله. اما باید مراقبت بیشتری به خرج دهید. زیرا قطعات جلوبندی خودرو به نحوی با هم در ارتباط هستند.

طبق‌ها به سیستم تعلیق این امکان را می‌دهند تا روی بوش‌ها بچرخد و حرکتی بی‌صدا داشته باشد. این طبق‌ها به قاب متصل می‌شوند و مفاصل توپی را در خود جای می‌دهند. طَبَق‌ها ممکن است هنگام عبور از روی چاله‌ها یا هنگام تصادف، آسیب ببینند. خم شدن طَبَق‌ها می‌توانند روی تراز خودروی شما تأثیر بگذارند و سبب بروز مشکلاتی در کار با خودرو و سایش بیشتر لاستیک‌ها شوند. همه چی بر میگرده به رانندگی شما ولی توصیه می کنیم در صورت خرابی سریع تر تعویض کنید.

آیا می‌توانم با میل گاردان خراب رانندگی کنم؟

میل گاردان خودرو از قطعات مهم جلوبندی خودرو است.

رانندگی با میل گاردان خراب

خیر. به محض مشاهده علائم خرابی میل گاردان در جلوبندی خودرو باید بررسی شود.

میل کاردان که معمولا در خودروهای دیفرانسیل-عقب یافت می‌شود، گشتاور را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند. میل کاردان، قطعه‌ای با تعادل دقیق است زیرا با سرعت و گشتاور بسیار بالا می‌چرخد تا چرخ‌ها را به گردش در آورد. در صورت بروز مشکل در میل کاردان، لرزش‌های شدید و صداهای غیرعادی از زیر خودرو شنیده می‌شود. هر یک از این علائم باید در اسرع وقت توسط مکانیک تاییدشده بررسی شود، زیرا خرابی میل کاردان می‌تواند به فرسایش سریع سایر اجزای سیستم تعلیق و پیشرانه منجر شود و باعث آسیب بیشتر شود. ( اینجا یه خورده سنگین توضیح دادیم در کل تشخیص خرابی این قطعه با تعمیرکاره و به محض خرابی بهتره که عوضش کنید)

آیا می‌توانم با میل موج گیر آسیب‌دیده رانندگی کنم؟

میل موج گیر یا میل ضد لغزش یکی دیگر از ده ها قطعه جلوبندی خودرو است

رانندگی با میل گاردان خراب

بله. اما ترجیحاً نه برای مدت طولانی؛ زیرا به دیگر قطعات جلوبندی خودرو آسیب می رساند.

قطعات بسیار معدودی در سیستم تعلیق شما وجود دارد که می‌توانید تا مدتی پس از شکستن یا خرابی آنها را به حال خود رها کنید. میله موج گیر یکی از آنهاست. میله ضد غلتش به خودرو این امکان را می‌دهد که هنگام پیچیدن بهتر جابه‌جا شود، اما تا زمانی که هر چهار چرخ روی زمین باقی بمانند، خطری شما را تهدید نمی‌کند. با این حال، آسیب دیدن میل موج گیر به این معنی است که چرخش ناگهانی دشوارتر است. بنابراین، تا زمانی که میل موج گیر تعویض نشود، باید آهسته‌تر از حد معمول رانندگی کنید.

توضیحی در مورد میل موج گیر در جلوبندی خودرو

میله‌های ضد نوسان در جلوبندی خودرو، این میله‌ها همچنین به عنوان میله‌های ضد غلتش شناخته می‌شوند. میله‌های ضد نوسان نقش کلیدی در راحتی سرنشینان و مقاومت خودرو برای بهبود عملکرد دارند. میله‌های ضد نوسان به عنوان یکی از اجزای کلیدی در سیستم تعلیق خودرو عمل می‌کنند. همانطور که از نام آن پیداست هدف آن‌ها کاهش چرخش یا نوسان بدنه هنگام پیچیدن است. نقش آن مانند، پذیرش بارهای جانبی و افقی مختلف بر روی خودرو است. همچنین به عنوان یک محور چرخشی در هنگام چرخش وسیله نقلیه، مفید است. این قطعه از یک محفظه فلزی و دسته تشکیل شده است. دسته قادر به نوسان و چرخش در داخل محفظه است. در این قطعه معمولا  روغن مفیدی برای روان کردن قسمت‌های مختلفی که به یکدیگر برخورد می‌کنند، پیدا خواهید کرد. روغن کاری نیز در سوکت آن انجام می‌شود. اگر در دو قسمت بالایی و پایینی آن روغن وجود نداشته باشد اصطکاک به درستی عمل نمی‌کند. ( صرفا برای اطلاع بیشتر بود)

آیا می‌توانم با لاستیک پنچر رانندگی کنم؟

تاثیر لاستیک پنچر در جلوبندی خودرو

تاثیر لاستیک خراب در جلوبندی

خیر. اگر سلامت جلوبندی خودرو برای شما اهمیت دارد هر چه زودتر آن را تعویض کنید. ( نه تو رو خدا با لاستیک پنچر هم رانندگی کنید)

ممکن است سطح جاده به لاستیک‌ها، به‌ عنوان بخشی از سیستم تعلیق خودرو، آسیب برساند. رانندگی با لاستیک پنچر می‌تواند علاوه بر تخریب بالقوه چرخ، توقف سریع در مواقع اضطراری را دشوار کند، خودروی شما به شدت به یک سمت کشیده شود یا فرمان را قفل می کند.

آیا می‌توانم با چرخ آسیب‌دیده رانندگی کنم؟

نقش چرخ آسیب دیده و خراب خودرو در جلوبندی خودرو

خیر. وقتی چرخی خراب شده باشد، خودرو شما اصلا حرکت نمی‌کند. اگر هم حرکت کند در واقع به پایان عمر قطعات جلوبندی خودرو شما منجر می شود.

در حالی که امکان رانندگی روی چرخ ترک خورده وجود دارد، این کار توصیه نمی‌شود زیرا شکاف یا ترک می‌تواند هر لحظه به یک شکستگی کامل تبدیل شود که خود منجر به خرابی فاجعه‌بار و تصادف احتمالی شود.

آیا می‌توانم با جعبه فرمان آسیب‌دیده رانندگی کنم؟

جعبه فرمان آسیب دیده نقش حائز اهمیتی در جلوبندی خودرو دارد

رانندگی با جعبه فرمان خراب

خیر. هر چه زودتر باید آن را تعمیر کنید. (البته این جا دیگه اگر خیلی خراب باشه نمیشه رانندگی کرد وگرنه داخل شهر با سرعت پایین بازم میشود با آن سر کرد)

خودرویی با جعبه فرمان خراب (مثلاً میله فرمان یا میله محوری) نمی‌تواند به موقع دور بزند. رانندگی با جعبه فرمان خراب بسیار خطرناک است.

آیا می‌توانم با فرمان هیدرولیک خراب رانندگی کنم؟

سیستم فرمان هیدرولیک در جلوبندی خودرو

سیستم فرمان هیدرولیک در جلوبندی خودرو

بله. هرچند باید آهسته راند.

هنگامی که سیستم فرمان هیدرولیک از کار بیفتد، همچنان امکان رانندگی وجود دارد. با این حال، به‌ویژه هنگام دور زدن، تلاش زیادی نیاز است. برای راحتی در رانندگی، توصیه می‌شود فرمان هیدرولیک خود را به سرعت تعمیر کنید زیرا جلوبندی خودرو شما در خطر است.

سفری راحت با سیستم تعلیق سالم

سیستم تعلیق خودرو (جلوبندی خودرو)

سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق جلوبندی خودرو شما پیچیده است و هر قسمت باید به درستی کار کند تا سفری راحت و ایمن برای شما و مسافرانتان تضمین شود. هر قطعه خراب یا آسیب‌دیده می‌تواند تأثیر منفی روی جلوبندی ماشین، فرمان یا ترمز شما بگذارد و رانندگی را خطرناک می‌کند.

اگر جلوبندی ساز هستید و یا فروشگاه قطعات لوازم یدکی دارید می توانید در صورت نیاز خرید عمده لوازم جلوبندی را از پارت لوکس انجام دهید.

نظر شما چیه تا حالا شده جلوبندی ماشین شما خراب شود ولی باز هم ازش کار بکشید؟ یا سریع تعمیر می کنید؟

 

اگر علاقمند به راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد از لوازم یدکی در شهر خودتان هستید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

38 نظر در “جلوبندی خودرو ❤️ صفر تا صد + بررسی تمام قطعات

  1. میلاد گفت:

    واقعا جلوبندی خودرو خیلی مهمه خیلی از افراد تازه کار یا کم توجه به جلوبندی ماشین اهمیت مکیدن یهو داخل جاده یا جایی مشکل جدی براش پیش میاد.
    واسه همین حداقل کمک فنر ها، طبق ها و جاهای مهم رو هر 6 ماه یک بار بررسی کنید تا اتفاقی نیفتد

    ممنون از سایت خوبتون

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام دقیقا حرف شما درسته
      همیشه باید حواس راننده به جلوبندی خودرو باشه

  2. رضا گفت:

    جلوبندی خودرو مخصوصا ماشین های ایرانی نهایتا اگر عمر کنند یکسال است بعد یک سال اگر نبردی برای تعمیر خرابی رو یک به یک نشون میده تازه اونم اگر راننده محتاطی باشی و الا اگر رعایت نکنی سر 6 ماه باید جلوبندی رو بیاری پایین. مطلب جالبی بود

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام بله همین طوره جلوبندی خودرو رو بین 6 تا 8 ماه باید بررسی کرد که اگر نقصی داره برطرف بشه

      ممنون که نظر خودتون رو با پارت لوکس به اشتراک گذاشتید

      1. ‌محمد گفت:

        مطللبتون در مورد جلوبندی خودرو عالیه من که استفاده کردم
        فقط یک نکته اگر بتونید برندهای مختلف جلوبندی رو با هم از نظر کیفی و قیمت مقایسه کنید خیلی عالی میشه

        1. rnowiadmin گفت:

          سلام ممنون از دیدگاه شما
          حتما تمامی برندهای جلوبندی خودرو را با هم مقایسه می کنیم و نقاط فوت و ضعفشون رو هم میگیم
          در ادامه همین مطلب منتشر میشه

  3. امیر گفت:

    واقعا مقاله مفیدی بود جلوبندی خودرو خیلی مهمی اکر بررسی نشه خطرناک هم هست

    شما فروش محصول هم داری؟

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام ممنون از شما

      بله همه محصولات جلوبندی پراید، پژو، سمند، زانتیا، تیبا ریو، ال 90 و پیکان رو داریم

  4. سعید گفت:

    یکی از جامع نرین مقالات جلوبندی خودرو است

    من از سایت شما قطعات جلوبندی خریدم و راضیم

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام ممنون از محبت شما

  5. حسین رمضانی گفت:

    سلام‌وقتتون‌بخیر
    مطلب جلوبندی خودرو شما هم همیشه اپدیته و هم فعاله ممنون از زحمات

    البته جلوبندی پراید یه مشکل داره هر چی هم مراقب باشی بازم زود به هم‌میریزه تو ۴ ماهه گذشته من چند بار رفتم جلوبندی ساز واسه مشکلات مختلف

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام ممنون از محبتتون
      برای تعویض و تعمیر جلوبندی خودرو در نظر داشته باشید که اولا محصول با کیفیت و دارای گارانتی خریداری کنید و دوم اینکه به جلوبندی ساز مطمئن کنید

  6. علی گفت:

    جلوبندی ماشین واقعا مهمه من یک بار به کمک فنرها بی دقتی کردم خراب شده بود اینقدر درست نکردم تا اخر با سرعت 80 تا در رفت و چپ کردم

    اینم تجربه من از بی دقتی بس جلوبندی

    ممنون از مطالب مفید

    1. rnowiadmin گفت:

      ممنون از شما که تجربتون رو به اشتراک گذاشتین
      آره دقیقا جلوبندی خودرو اهمیت بالایی داره و باید مرتب بررسی بشه مخصوصا قبل از مسافرت ها

  7. اکبر ادینی گفت:

    بسیار جامع و مفید جلوبندی خودرو رو بررسی کردید. من خودم جلوبندی ساز هستم نتونستنم ایرادی به مطلب شما بگیرم هر چی که لازم بوده رو گفتین.
    فقط یک نکته میزان مقاومت جلوبندی در خودروهای ایرانی رو هم اگر بررسی کنید که دیگه خیلی عالی میشه مثلا جلوبندی پراید با پژو، سمند و… بررسی بشه و میزان مقاومت جلوبندی خودروهای ایرانی با خارجی رو هم بررسی کنید که دیگه عالی میشه.

    1. rnowiadmin گفت:

      ممنون از محببتون. نکته خوبی اشاره کردین حتما جلوبندی ماشین های ایرانی و خارجی رو با هم مقایسه می کنیم و یه مقاله جامع در موردش منتشر می کنیم

  8. Mahdi گفت:

    سلام‌ مطلب مفیدی بود اما جلوبندی خودرو قطعات بیشتری داره و شما همه قطعات جلوبندی خودرو رو بررسی نکردید

    به نظرم اگر تمامی قطعات جلوبندی بررسی بشه خیلی جامع تر میشه

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام بله قطعات اصلی جلوبندی کامل بررسی شده اما در آپدیت های بعدی حتما جزئیات بیشتری از جلوبندی ماشین میزاریم

  9. ضیایی گفت:

    سلام یک سوال شما فروش جلوبندی خودرو به صورت پرداخت در محل دارید یا نه؟
    میخوام بدونم چطور اعتماد کنم.

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام پرداخت به صورت آنلاین با درگاه پرداخت انجام میشه

      شرکت ما دارای نماد اعتماده و تمامی مشخصات ما داخل سایت اینماد وجود داره که واسه اعتماد سازی انجام شده

  10. قاسم خیبری گفت:

    جلوبندی ماشین رو خبلی خوب بررسی کردین
    یه مطلب هم بنویسید در مورد موتوری ماشین خیلی ها اطلاعات درستی در این زمینه ندارند به هر حال ممنون

    1. rnowiadmin گفت:

      سلام ممنون از محبت شما

      چون سایت ما در مورد جلوبندی خودرو هست واسه همین مقالاتی در مورد جلوبندی بارگزاری کردیم ولی حتما در مورد موتوری ماشین هم مقاله جامع منتشر می کنیم

  11. بنان گفت:

    سلام
    من سایت های زیادی در این زمینه دیدم گرچه که مقاله شما کامله کامل نیست ولی بازم از بقیه جاها بهتر بود فقط جلوبندی ماشین رو بیشتر باز کنین اگر ویدیویی هم توضیح بدین که دیگه خیلی با ارزش میشه

  12. قاسم بدلپور گفت:

    چقدر نظر در مورد جلوبندی خودرو اصلا رغبت پیدا کردم مقاله رو یک بار بخونم

    من قبلاً از سایت شما خرید کردم هم کیفیت خوب بود و هم سرعت ارسال از همه مهم تر قیمت
    موفق باشید

    1. rnowiadmin گفت:

      ممنون از لطف شما

  13. rnowiadmin گفت:

    سلام ممنون از نظرتون حتما کامل تر می کنیم و ویدیو هم اضافه می کنیم

  14. امید صافی گفت:

    مجموعه قطعات جلوبندی‌های پارت لوکس خیلی خوب هستند. بسته‌بندی و معرفی محصول هم خوبه

    1. rnowiadmin گفت:

      ممنون از همراهی شما

  15. rnowiadmin گفت:

    برنامه برای تولید بیشتر محتوا در دستور کار تیم پارت لوکس هست.

  16. ممنون از نظر کارشناسی شما.

  17. رضا مرادوند گفت:

    سلام آیا کمک فنر ولوازم جلوبندی فابریکی که روی ماشینهای صفرهستش داخل بازار هم موجوده یانه؟ممنون سپاسگزار

  18. شهرام گفت:

    سلام یک سوال از خدمتتون دارم خودروی سمند من هنگام افتادن چرخ شاگرد در دست انداز یا چاله نسبتا شدید یک تک صدای تلق از سمت شاگرد شنیده میشود و سمت راننده نیست. و اگر در سربالایی شدید ماشین با سرنشین و بار بخاد کنده بشه و حرکت کنه باز همون صدا رو سمن شاگرد دارم و در حالت نرمال و دست اندازهای عادی نیست. مهره سرپلوس هم سفت هست.به نظرشما مشکل از کجاست؟ چندجا نشون دادم نظرات متفاوت دادند.

  19. میلاد گفت:

    سلام من ماشین وقتی از روی دست انداز رد میشم یا جاده ای که یه ذره سنگ داره کل لرزشها به فرمان و اتاق ماشین منتقل میشه میخاستم ببینم مشکل از کجاست؟ممنون

  20. پیام گفت:

    بهترین کار موقه سفر کردن اچار کشی ماشین تا خیالت راحت باشه زیربندی مشکل نداری .❤️🫀زیربند سازی پیام‌ پارساباد❤️ارزوی سلامتی دارم براتون

  21. محبتی گفت:

    فوق العاده بود

  22. شهبازی گفت:

    پیام واسع راه اندازی مغازه لوازم یدکی گذاشتم. منتظر تماسم

    1. ممنون از تماس و اعتماد شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *