نگهداری جلوبندی, وبلاگ

تعمیر جعبه فرمان پراید

تعمیر جعبه فرمان پراید- پارت لوکس

آیا جعبه فرمان پراید قابل تعمیر است؟

تعمیر جعبه فرمان پراید در این گرانی بازار در بسیاری از موارد به صرفه است که در ادامه به طور مفصل به جعبه فرمان پراید که یکی از لوازم مهم جلوبندی پراید است می پردازیم.

پراید یکی از پرفروش ترین خودروهای ایرانی است  نه به خاطر کیفیت خوبی که دارد بلکه فقط بخاطر اقتصادی بودن و ارزان بودن آن است. البته اگر شما همین الان اقدام به خرید ماشین کنید می بینید که خودرو پراید هم به صرفه نیست زیرا قیمت آن عادلانه نیست.

همان طور که خودرو پراید گران شده است لوازم مصرفی آن هم به تبعیت از آن گران شده است. امروزه شرایط اقتصادی طوری شده است که راننده ها به هنگام خرابی جلوبندی خودرو زیاد به آن اهمیت نمی دهند تا این که نفس های آخرش را بکشد و کامل خراب شود و دیگر راه رفتن با آن امکان پذیر نباشد.

شاید در ابتدا شما فکر کنید کار خوبی کرده اید اما در بسیاری از موارد که قرار بوده است شما 100 هزار تومان خرج کنید به دلیل سهل انگاری در این خرابی باعث شده دیگر قطعات شما هم آسیب ببینند و خرج شما از 100 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش پیدا کند.

خب بریم سر اصل مطلب تعمیر جعبه فرمان پراید در ابتدا که سوار خودرو می شوید شما برای چپ و راست رفتن و حفظ تعادل خودرو و مسیریابی با فرمان خودرو در ارتباط هستید اما این فقط فرمان نیست که تمام این کارها را انجام می دهد بلکه سیستم فرمان خودرو است که باعث می شود شما رانندگی راحت و بدون خطری داشته باشید.

یکی از قطعاتی که در سیستم فرمان قرار دارد جعبه فرمان است.

کارایی جعبه فرمان پراید

جعبه فرمان این طور کار می کند به عنوان مثال زمانی که شما فرمان را در دست می گیرید و به سمت چپ و یا راست می چرخانید نیروی دست شما به غربیلک فرمان وارد می شود و از غربیلک به جعبه فرمان و در نهایت از جعبه فرمان به چرخ ها وارد می شود و شما کنترل چرخ ها را به عهده می گیرید که به کدام سمت بروند.

جعبه فرمان درواقع به مانند اهرمی برای آسانی کار شما در هنگام رانندگی عمل می کند که اگر همین قطعه نباشد شما مجبور به نیروی بسیار زیادی هستید که بتوانید خودرو را به اطراف بکشانید.

کلا سه مدل جعبه فرمان در خودروها استفاده می شود که بیشتر در پراید های مدل پایین، جعبه فرمان معمولی و در پرایدهای مدل بالا جعبه فرمان هیدرولیک استفاده می شود.

ساختار جعبه فرمان هیدرولیک

جعبه فرمان هیدرولیک دارای ساختار و اجزای مختلفی است از جمله روغن هیدرولیک، شیلنگ ها و لوله هایی که امکان رفت و برگشت روغن را فراهم می سازد، پمپ هیدرولیک، مخزن هیدرولیک، شیر هیدرولیک، تسمه هیدرولیک فرمان و جک دو طرفه فرمان.

اگه مفیده ببین!  کسب و کار با 100 میلیون

عده ای مشتاق هستند که ماشین خود را که هیدرولیک نیست برای راحتی کار هیدرولیک کنند که برای این کار می توانند مواردی از قبیل پمپ هیدرولیک، لوله های رابط، شیرهای کنترل، سیلندر و تسمه را به ماشین خود اضافه کنند و از هیدرولیک شدن خودرو خود لذت ببرند. این کار باید توسط یک تعمیرکار متخصص انجام شود.

جعبه فرمان هیدرولیک یکی از معایب کوچکی که دارد این است که برای خوب کار کردن از موتور ماشین باید انرژی بگیرد و کمی از قدرت ماشین کم می کند.

سیستم جعبه فرمان هیدرولیک همیشه در حال فعالیت است حتی زمانی که شما در حال طی کردن مسیر مستقیم هستید و اصلا به اطراف خود نمی پیچید.

البته در طول زمان خودرو سازی پیشرفت کرده و هم اکنون خودروهایی تولید می شود که جعبه فرمان آن هیدرولیک است بدون این که همیشه در حال فعالیت باشد و یا از انرژی موتور کسر کند.

چرا جعبه فرمان خراب می شود؟

بله جعبه فرمان گاها خراب می شود و شما نیاز به تعمیر جعبه فرمان پراید پیدا می کنید اما در چه مواقعی این اتفاق می افتد و خرابی چطور حاصل می شود.

قبل از هرچیزی باید بگویم که شما باید با سیستم و ساختار جعبه فرمان پراید کاملا آشنا باشید و بدانید که این قطعات چرا و چگونه خراب می شود و به هنگام خرابی چگونه به عیب یابی جلوبندی پراید و جعبه فرمان بپردازیم.

ساختار جعبه فرمان پراید

  1. ترکیب شدن با پینیون
  2. مهره قفل کننده پیچ تنظیم
  3. کاسه نمد
  4. بوش
  5. فنر بوش
  6. خار فنری
  7. ضامن خار
  8. بلبرینگ
  9. نیدل
  10. بوش تنظیم
  11. لاستیک ضربه گیر
  12. کرپی ها
  13. پوسته جعبه فرمان
  14. میل فرمان
  15. گردگیر میل فرمان
  16. سیبک فرمان
  17. بست فلزی و پلاستیکی
  18. مهره تنظیم سیبک

بله جعبه فرمان ماشین شما با همه این قطعات در ارتباط است و در صورت خرابی هر کدام از این قطعات در سیستم فرمان پراید خلل وارد می شود.

نشانه هایی در خرابی جعبه فرمان وجود دارد که اگر دقت کنید می توانید آن ها را به موقع تعمیر کنید. اول این که یک هشدار مهم به شما بدهم همیشه برای تعمیر جلوبندی ماشین حتما به یک جلوبندی ساز متخصص مراجعه کنید.

بسیاری از تعمیرکاران موتوری ماشین ادعا می کنند که می توانند جلوبندی ماشین را تعمیر کنند چرا که چند بار این کار را شاید انجام داده اند اما خوب یا بد بستن آن با خدا بوده است.

پس حتما به یک جلوبندی ساز خوب مراجعه کنید. چون زمانی که اجزای جعبه فرمان پراید به درستی تنظیم نشده باشد سبب می شود که فرمان ماشین شما صداهای مختلف ایجاد کند. شاید شما حتی در حالت ایستاده و بدون حرکت فرمان خودرو خود را بچرخانید این صداها را بشنوید. پس بهتر است همین اول کار به یک جلوبندی ساز خوب مراجعه کنید.

اگه مفیده ببین!  تعویض لنت ترمز (بررسی صفر تا صد)

بلبرینگ پراید اگر به دلایل مختلفی آسیب ببیند و یا فرسوده شود در تمام جعبه فرمان پراید لقی احساس می شود و این بسیار ناراحت کننده است.

سیبک های شما باید روان کار کنند و ماشین شما همیشه در حالت نرمال تنظیم باد شود زیرا این عوامل باعث می شود که فرمان ماشین شما سفت کار کند.

تعویض یا تعمیر جعبه فرمان پراید

زمانی که مشکلی برای سیستم فرمان شما پیش می آید در بیشتر مواقع مشکل از جعبه فرمان نیست و باید قطعات مرتبط به جعبه فرمان بررسی شود و مشکل آن رفع شود. اما اگر همه قطعات سالم بود و تشخیص داده شد که مشکل از جعبه فرمان شما است لازم است آن را تعویض کنید.

امروزه علاوه بر فروشگاه های سطح شهر در فروشگاه های اینترنتی انواع جعبه فرمان پراید در انواع برند با قیمت های مختلف موجود است که شما به راحتی می توانید قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

شرکت پارت لوکس هم اکنون شما را از تعمیر کردن جعبه فرمان بی نیاز می کند چرا که جعبه فرمان پراید را با قیمت بسیار منصفانه و ارزان همراه با گارانتی تحویل شما می دهد و فرقی هم ندارد در کجای ایران هستید.

علت ارزانی جعبه فرمان پراید

علت ارزانی محصولات پارت لوکس این است که شما به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای از شرکت پارت لوکس خرید می کنید در واقع شما به قیمت عمده از ما می خرید.

خرید از کارخانه همیشه ارزان تر از واسطه ها بوده و هست. علت دوم این است که ما تولید انبوه انجام می دهیم و همین تولید انبوه باعث می شود تورم روی قیمت های پارت لوکس نتواند تاثیر چندانی بگذارد.

کیفیت محصولات پارت لوکس

پارت لوکس سعی دارد محصولات خود را از مواد اولیه با کیفیت تولید کند که عمر و دوام طولانی داشته باشد.

از آن جا که از کیفیت محصولات خود اطمینان کامل داریم تمامی محصولات خود را با گارانتی یک ساله تحویل مشتری می دهیم.

برای خرید عمده تخفیف ویژه به همراه مزایا در نظر گرفته ایم.

و بسیاری از مواردی که مورد رضایت مشتریان ما در سرتاسر کشور می شود.

یک نکته در مورد جلوبندی پراید به شما بگویم برای این که جلوبندی سالمی داشته باشید همیشه با احتیاط از موانع و دست اندازها عبور کنید زیرا خودرو پراید استقامت مطلوبی ندارد و حتی ممکن است شاسی های شما ضربه ببیند.

در صورتی که مشکلی در سیستم فرمان شما پیش آمد حتما از جلوبندی ساز بخواهید همه موارد را بررسی کند و همان اول سربخت تعمیر جعبه فرمان پراید نرود زیرا تمامی قطعات متصل به جعبه فرمان ممکن است در سیستم فرمان مشکل ایجاد کند.

توجه: ما برای راحتی کار شما مجموعه قطعات مهم جلوبندی پراید را با قیمت رقابتی و کیفیت عالی در سایت خود قرار دادیم فقط کافی است به صفحه پک جلوبندی پراید مراجعه کنید.

در صورتی که شما تجربه ای از برندهای مختلف دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات بازگو کنید.

مطالب مرتبط

10 نظر در “تعمیر جعبه فرمان پراید

  1. محمد گفت:

    من ماشینم یک دفعگی فرمان را که به سمت چپ چرخاندم صدا داد و رد می‌کرد ولی سمت راست کار میکرد،که متاسفانه بردم پیش جلوبندی ساز ناشی حالا نمیدونم گناهش پای خودش گفت جعبه فرمان باید کامل عوض بشود. که به اجبار عوض کردم،جالب اینجاست که فردای همان روز مجددن فرمان به سمت چپ دوباره شروع کرد به رد کردن، که بردم جاش میگفت چه شانسی داری تو جعبه فرمان نو یک خاری ازش اسم می‌برد که می‌گفت در رفته و هیچ ربطی به کار ما نداره،که دیگه دوباره باز کرد درستش کرد و جالب اینجاست که انتظار داشت مجددن من ۴۵۰تومن دیگه بابتش پول بدم،که گفتم همان یک بارهم که گوشمان رو گرفتی بزار رو حساب بی تجربگی، ولی کاش جعبه فرمانی که ازم باز کرد رو میگرفتم،اگه کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم پاسخ بده که ایراد از چی بوده و اصلا آیا نیازی به تعویض جعبه فرمان بوده یا نه؟

    1. از دوستان تعمیرکار اگر کسی نظری داره راهنمایی کنه لطفا

    2. ناشناس گفت:

      سلام دوست عزیز ایراد شما از جعبه فرمون نیست از سر پولوساته

      1. حسین گفت:

        سر پلوس وقتی صدا میکنه ک فرمان تا آخر بچرخانی صدای پشتار میده .

    3. مهدی گفت:

      برای منم دیشب این اتفاق افتاد ی تق صدا میکرد و رد میشد ولی چرخ هیچ حرکتی نداشت تعمیر کار نگاه کرد گفت جعبه فرمان بریده باید عوض بشه که اینکار انجام داد الان اوکی هست اجرت از متن 600 تومن گرفت

    4. وحید پرمو گفت:

      فقط اگه ب سمت چپ سفت میشه یا رد میده مشکل از دیشلی گیربکسه

      1. چه اطلاعات خوبی کاش شماره تون رو می داشتیم و یک کد تخفیف پارت لوکس تقدیم می کردیم.
        و همین موضوع رو به صورت کامل تر برامون می فرستادید تا برای استفاده دیگران در همین مقاله درج می کردیم.

  2. ولی الا گفت:

    باسلام ماشین من از جعبه فرمون روغن میریزه علتش چی میتونه باشه

    1. یک دوست تعمیرکار راهنمایی کنه لطفا

    2. ناشناس گفت:

      باید تعمیر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *