نگهداری جلوبندی, وبلاگ

چگونه بفهمیم جلوبندی ماشین خراب است؟

چگونه بفهمیم جلوبندی ماشین خراب است-پارت لوکس

چگونه بفهمیم جلوبندی ماشین خراب است؟ این سوالی است که خیلی از خودرو سوارها از جلوبندی سازی می پرسند. معمولا راننده ها پاسخی که می شنوند این است که باید ماشینتو بیاری تا نگاه کنم. اما هیچوقت علائم خرابی را به شما نگفته اند یا اگر گفته اند کامل نگفته اند. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که به راحتی بتوانید خرابی جلوبندی ماشین رو پیدا کنید.

جلوبندی ماشین اجزا و قطعات مختلفی دارد که ما قبلا  در مقاله نام قطعات خودرو با عکس، کاملا این قطعات را معرفی کرده ایم و در مقاله جلوبندی خودرو به طور مفصل به آموزش جلوبندی خودرو و هر چیزی که در مورد آن نیاز است اشاره کرده ایم.

اما با این اوصاف خیلی از افراد هنوز از ما می پرسند که ما فلان ماشین را داریم چگونه بفهمیم جلوبندی ماشین خراب است. پارت لوکس در این مقاله پاسخی کامل برای شما دارد و فرقی نمی کند خودرو شما چیست از جلوبندی پراید تا جلوبندی سمند و پژو این مقاله برای همه خودروها مناسب می باشد. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرابی سیستم جلوبندی ماشین

زمانی که جلوبندی ماشین شما خراب می شود ناهماهنگی هایی در خودرو شما به وجود می آید که با قبل آن متفاوت است. شما تا این جای کار متوجه شده اید که نوعی خرابی ایجاد شده است اما کدام قطعه خراب است مشخص نیست. که در این جا بیشترین خرابی ها را بررسی می کنیم.

  • زمانی که شما در حال رانندگی هستید و از دست اندازها عبور می کنید اگر خودرو شما حالت پرش و سرصدا داشته باشد احتمال زیاد کمک های شما خراب است. محض اطمینان از زیر خودرو نگاهی به کمک ها بیندازید احتمالا روغنی شده که اگر شده بود زمان آن رسیده که کمک های خود را تعویض کنید. برای خرید کمک فنر همین الان اقدام کنید.
  • یکی دیگر از خرابی هایی که ممکن است متوجه آن شوید مال زمانی است که در حال حرکت هستید و فرمان خودرو شما دچار لرزش می شود مثلا روی سرعت 80 کیلومتر به بالا این اتفاق اگر رخ دهد احتمالا تایر های شما نیاز به بالانس دارد که پیشنهاد می شود حتما تایرهای خود را بالانس کنید.
  • احتمالا پیش آمده است که به هنگام رانندگی متوجه می شوید که خودرو شما به سمت چپ یا راست کشیده می شود اگر در حالت عادی و بدون ترمزگیری این اتفاق می افتد احتمال دارد باد لاستیک های ماشین شما تنظیم نباشد زیرا عدم تنظیم باد لاستیک ها موجب عدم تعادل خودرو می شود. احتمال دومی که وجود دارد شاید نقص در شاسی های شما باشد که باید به تعمیر شاسی های خودرو بپردازید. اما اگر به محض گذاشتن پا روی ترمز این اتفاق می افتد علاوه بر احتمال  دو مورد قبل، شاید لنت های ترمز شما به صورت ناهماهنگ ساییده شده است این اتفاق زمانی رخ می دهد که یکی از دیسک ها خراب شده است که به طبع آن، یکی از لنت ها را زوتر خراب می کند.
  • گاهی ممکن است لقی فرمان، شل شدن فرمان و یا عدم تعادل فرمان را مشاهده نمایید این اتفاق زمانی می افتد که جعبه فرمان خودرو شما آسیب دیده است که باید بررسی شود.
  • در برخی موارد به هنگام دور زدن زمانی که فرمان را تا انتها می چرخانید ممکن است صدایی شبیه به تق تق احساس کنید این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که پلوس های خودرو شما خراب شده است.
  • اگر صدای سوت لنت و یا خش خش لنت شنیده اید لنت های شما به پایان رسیده است و اگر بعد از تعویض لنت مجدد این صدا را حس کردید احتمالا لنت خریداری شده شما بی کیفیت است و یا این که دیسک های شما مشکل دارد که باید بررسی شود.
اگه مفیده ببین!  اشنایی با طبق خودرو(پژو 206 و پراید)
اگه مفیده ببین!  عیب یابی جلوبندی خودرو

این ها بخشی از علائم خرابی است که در جلوبندی خودرو حس می شود. این موارد پاسخ همان یک جمله است که چگونه بفهمیم جلوبندی ماشین خراب است. گرچه جلوبندی دارای قطعات فراوانی است و هر قطعه علامت مخصوص به خود را دارد به همین دلیل این مقاله همیشه آپدیت می شود و تمامی نشانه های خرابی را ذکر می کنیم.

اگر شما هم تخصص و یا تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات بیان کنید. حتما داخل متن مقاله از تجربیات شما استفاده می کنیم.

تعویض جلوبندی کامل خودرو با خرید پک

در صورت نیاز به تعویض قطعات جلوبندی کامل خودرو پراید می توانید به صفحه پک جلوبندی پراید مراجعه کنید و 12 قطعه مهم را با قیمت رقابتی و کیفیت عالی خریداری کنید.

مطالب مرتبط

یک نظر در “چگونه بفهمیم جلوبندی ماشین خراب است؟

  1. شهاب کاملی گفت:

    چقدر این جمله:
    باید ماشینتو بیاری تا نگاه کنم. اما هیچوقت علائم خرابی را به شما نگفته اند یا اگر گفته اند کامل نگفته اند،
    زیاد شنیدیم، اگه تعمیرکار درست و کامل توضیح بده، اطمینان خاطر بیشتری پیدا می کنید.
    ممنون از تیم پارت لوکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *