نگهداری جلوبندی, وبلاگ

معرفی تعمیرکار خوب

معرفی تعمیرکار خوب-پارت لوکس

در صورت نیاز به معرفی جلوبندی سازها می توانید به صفحه مربوط به آن رجوع کنید.

معرفی تعمیرکار خوب و متخصص

پیدا کردن یک متخصص مکانیک می تواند یک عمل دشوار باشد (اگر شما هنوز آن را پیدا نکردید!) ما متوجه ایم که اعتماد به یک فرد غریبه برای وسیله نقلیه تان کار آسانی نخواهد بود و در این مقوله شما نیاز به سطح خاصی از اعتماد و احساس راحتی برای برقراری ارتباط با متخصص مکانیک دارید.

به همین دلیل ما در مقاله معرفی تعمیرکار خوب به شما کمک خواهیم کرد که خودرو خود را به بهترین مکانیک نشان دهید.

جوانبی برای ایجاد این نوع از اعتماد وجود دارد.

یک مکانیک حرفه ای باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان به راحتی به آن اعتماد کرد‌.

ویژگی های تعمیرکار خوب به شرح زیر است:

 

۱-مهارت های ارتباطی عالی باعث ایجاد ارتباط بین دو طرف می شود؛

 

اگر چیزی باعث تخریب رابطه شود (چه کاری و چه شخصی ) آن چیز کمبود ارتباط است و باید اصلاح شود.

 

به دلیل اینکه کار با ماشین یک امر بسیار حرفه ای می باشد ممکن است یک مکانیک توانایی توضیح مشکل پیش آمده و راه حل آن را به مشتری نداشته باشد.

 

یک مکانیک عالی می داند که برخی از مشکلات مربوط به خودرو و جلوبندی خودرو است و راه حل های آنها می تواند برای مشتری غیرقابل فهم باشد با این وجود سعی خود را برای توضیح بیشتر به مشتری می کند و اطمینان حاصل می کند که مشتری به طور واضح متوجه او می شود.

زمانی که مکانیک مشتری را از عیب خودرو آگاه می کند او راحت تر اعتماد می کند و به حرفه ای بودن مکانیک ایمان پیدا می کند.

 

2- مکانیک حرفه ای باید گوش به مشتری بدهد و ببیند مشتری از وجود کدام مشکل در خودرو ناراحت است.

 

به طور معمول مشکلاتی که در زیر کاپوت ماشین رخ می‌دهند به سادگی قابل تشخیص نیستند.

بدین معنی که یک متخصص مکانیک باید بتواند با استفاده از نشانه هایی که یک مشتری به او می دهد  مشکل را پیدا کرده  و آن را حل کند یک مکانیک حرفه ای سریع و موثر عمل کرده و وسیله نقلیه مشتری را سریعا به جاده بر می گرداند.

۳_تمایل به یادگیری: با سرعت زیاد ارتقا و پیشرفت تکنولوژی ماشینی، پیدا کردن یک مکانیک که می خواهد همیشه به روز باشد و تکنیک های جدید را یاد بگیرد کمی سخت است.

 

۴-وجدان کاری: تقریبا واضح و روشن است که وجدان کاری کلید پیدا کردن یک متخصص مکانیک عالی است.

وجدان کاری بدین معناست که متخصص مکانیک از رفع شدن مشکل وسیله نقلیه مشتری اطمینان حاصل کند.

یک مکانیک خوب قبل از تحویل ماشین با بررسی کامل احتمال بروز مشکل در آینده را صادقانه به مشتری عرضه می کند.

 

  1. مهارت خدمت به مشتری: حرفه ای بودن یک مکانیک تنها به معنی دانستن مشکلات وسیله نقلیه نیست مکانیک خوب باید در خدمت رسانی های خاص نیز توانایی داشته باشد به هر حال مردم سرمایه زیادی را صرف اتومبیل های خود می کنند و طبیعتا آن ها نیاز به یک مکانیک حرفه ای و قابل اعتماد دارند.
  2. مهارت تشخیص مشکل: مردم معمولا نمی خواهند زمان زیادی را صرف تشخیص مشکل وسیله نقلیه خود کنند به هر حال آن ها برای انجام امور روزمره خود نیاز به ماشین دارند.
    یک مکانیک حرفه ای باید به سرعت به عیب یابی خودرو بپردازد.
  3. رفتار کاری: رفتار تعمیرکارها معمولا به این نحو است که آستین های خود را بالا می زنند و زیر کاپوت ماشین را بررسی می کنند تا این که بررسی کامل را انجام دهند آن ها معمولا نگران کثیف شدن لباس هایشان نیستند چون می دانند که باید مشکل مشتری را حل نمایند.

  4. مهارت در حل مشکلات: مشتری انتظار دارد که خیلی سریع مشکل خودرو پیدا شود و در سریع ترین زمان ممکن با ارزان ترین قیمت حل شود. یک مکانیک حرفه ای باید تمامی جوانب را بسنجد و به مشتری اعلام کند.

  5. شایستگی حرفه ای: به طور حتم شما نیاز خواهید داشت که چطور از یک جعبه ابزار استفاده کنید ولی علاوه بر آن شما نیاز دارید که بتوانید از آخرین تکنولوژی ها هم برای حل مشکل استفاده کنید. اتومبیل های امروزی بسیار پیچیده هستند و تکنولوژی تعمیر آن ها هم به طور مداوم در حال توسعه است. دانستن نحوه استفاده از جدیدترین سیستم های تشخیص و تعمیر وسایل نقلیه یک امر ضروری برای یک مکانیک حرفه ای می باشد.

  6. منابع غنی: به دلیل اینکه شما از نوع وسیله نقلیه ای که با آن سروکار خواهید داشت اطلاع ندارید حتما باید غنی از منابع مورد نیاز برای هر یک از احتمالات باشید به عنوان مثال شما نیاز دارید که از یک منبع موثق اطلاعات دقیقی را کسب نمایید تا در حل مشکلات خودرویی به شما کمک کند.

  7. تجربه: مواردی وجود دارند که فقط با تجربه میتوان آنها را فراگرفت. مکانیک های عالی با طیف وسیعی از تراکتورها٬ شاسی بلند ها و ماشین ها کار کرده اند. آنها دست هایشان را کثیف کردند راه های زیادی را امتحان کردند و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته اند و به پشتوانه این تجارب٬ قادر به پذیرفتن چالش ها هستند. مکانیک ها این تجارب را به مرور زمان یاد می گیرند اما مکانیک های عالی آنها را از دیگر مکانیک ها فرا می‌گیرند یعنی از تجربیات دیگران استفاده می کنند.

  8. آشنایی کامل با قطعات خودرو

    امروزه قطعات مختلف بسیاری برای هر خودرو در بازار موجود است.
    مکانیک خوب باید دانش کاملی از این قطعات داشته باشد.

    صاحبان خودرو دانش کافی دربارۀ قطعات خودرو ندارند و به توانایی مکانیک خودرو وابسته‌اند.
    بهترین راه برای این که مشخص شود آیا تعمیرکار مورد نظر، کار خود را می‌داند یا خیر، این است که از او بخواهید چند قطعه را درست تشخیص دهد.
    دقت کنید که آیا قاطعانه به سؤالات شما پاسخ می‌دهد یا فقط در پی گمراهی شماست.
  9. پیشینه خوب در خدمات تعمیر خودرو

    در سال‌های گذشته، خودروها ساده‌تر ساخته می‌شدند و هر مکانیکی برای ارائه خدمات مناسب بود. امروز بازار خودرو به کلی تغییر کرده است.

    خودروهایی با فناوری‌های پیشرفته و تنوع بیشتر مانند سدان‌های خانوادگی، خودروهای اسپرت، وانت‌ها و … در جاده‌ها در حال حرکت هستند.
    پس نیاز مبرم به کارشناسانی هست که سوابق گوناگون در خدمات خودرو داشته باشند.
    در تعمیر خودرو جایی برای خطا وجود ندارد زیرا این خطا هزینه بیشتری بر دوش صاحب خودرو می‌گذارد.

    مکانیک باید دارای گواهینامه‌های شرکت در برنامه‌های آموزشی مختلف باشد و در زمینه تعمیرات خودرو تجربه کافی داشته باشد.

  10. خوش‌نامی در میان دوستان و خویشاوندان

    بدیهی است تجربه دلنشین دوستان و خویشاوندان از عملکرد یک تعمیرکار می تواند معیار بسیار درستی برای مراجعه به او باشد.

    افزون بر این‌ها، رجوع به فهرست مکانیک های معتبر در وب‌سایت‌هایی که می شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید، می توانید راهگشا باشد. برای مثال، وب‌سایت پارت‌لوکس حاوی فهرستی از جلوبندی‌سازان مجرب است.

اگه مفیده ببین!  علت تصادفات و آمار دقیق تلفات جانی

در پایان خوب است بدانیم مکانیک‌های غیرمتعهد به چه بهانه‌هایی از شما پول بیشتری طلب می‌کنند.

 

1. تعمیر چیزی که با مشکل شما مرتبط نیست

همۀ ما این جملۀ کلیشه‌‌ای را شنیده‌ایم که می‌گوید: «ما هرچه را که شما خواستید درست کردیم، اما دیدیم چیزهای دیگری هم بود که باید تعویض می‌شد.» اگر همیشه چیزی اضافه شود، یک تعمیر ساده می‌تواند به هزینه‌های خیلی بیشتر منجر شود.

 

2. تعمیرکار، قطعات کهنه را به شما نشان نمی‌دهد

اگه مفیده ببین!  سامانه رادار نقطه کور (BSM): رانندگی ایمن‌تر با دید کامل محیط اطراف

اگر تعمیرکار به شما بگوید قطعه آسیب‌دیده‌ای را تعویض کرده است، اما قطعه کهنه را به شما نشان نمی‌دهد، به احتمال زیاد آن قطعه اصلاً خراب نشده است و فقط شما را مجبور کرده است که پول اضافی بپردازید.

 

3. برای همه چیز از نام‌های تجاری استفاده می‌کند

اگر اطلاعات زیادی دربارۀ نام تجاری قطعات تعویضی خودرو نداشته باشید، واقعاً نمی‌توانید بفهمید که آیا برند «باکیفیتی» که پیشنهاد می‌کند، خوب است یا خیر. مکانیک می‌تواند با بهره‌گیری از این بی‌اطلاعی شما بابت قطعه‌ای که ادعا می‌کند کیفیت بسیار خوبی دارد اما در حقیقت آن کیفیت را ندارد، یا با فروختن چیزی که اصولاً ضرورتی ندارد، از شما پول خیلی بیشتری دریافت کند.

 

4. شخصی‌کردن اوضاع

مکانیک‌های مرموز ممکن است سعی کنند موضوع خانواده را پیش بکشند و ادعا کنند که اگر فوراً چیزی چیزی را تعمیر نکنید، چه بسا خانواده خود را در معرض خطر قرار دهید. اگر دچار تردید شدید، خودرو به یک تعمیرکار دیگر ببرید تا نظر او را هم دربارۀ کارهایی که انجام آن‌ها ضروری است جویا شوید.

 

5. به شما می‌گویند «موضوع خیلی پیچیده است» و «شما نمی‌فهمید»

خیلی‌ها از درون و بیرون آزرای 2008 خود اطلاع کافی ندارند و بسیاری از مکانیک‌ها می‌توانند از همین ضعف برای شکار آن‌ها استفاده کنند. به‌سادگی حرف تعمیرکار را قبول نکنید و از او بخواهید توضیح دهد که دقیقا چه‌کاری برای خودرو انجام داده است چون پول زیادی برای خدمات او می‌پردازید و بنابراین حق شماست که بدانید.

ما در مقاله معرفی تعمیرکار خوب تمامی ویژگی هایی که یک تعمیرکار خوب باید داشته باشد را برای شما گفته ایم. اگر تعمیرکار شما دارای چنین ویژگی هایی است بدانید که او یک حرفه ای است و اگر این گونه نیست هنوز کار دارد که حرفه ای شود. در صورتی که شما تعمیرکار خوب می شناسید می توانید در قسمت نظرات پارت لوکس به معرفی تعمیرکار خوب بپردازید.

چگونه یک مکانیک خوب پیدا کنیم

یافتن یک مکانیک خوب برای تعمیر خودرو شما می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با توجه به چند نکته می‌توانید بهترین مکانیک را در محل زندگی برای تعمیر خودروی خود پیدا کنید:

۱) تحقیق کنید: قبل از انتخاب مکانیک، بهتر است در مورد مکانیک‌های مختلف در منطقه خود تحقیق کنید و نظرات و تجربیات دیگران را بشنوید.

۲) مهارت های فنی: مهارت های فنی مکانیک در تعمیر خودرو بسیار مهم هستند، بنابراین بهتر است از مکانیکی استفاده کنید که تجربه کافی در این زمینه دارد.

۳) تخصص: اگر مشکل خودروی شما مربوط به یک بخش خاص است، بهتر است از یک مکانیک تخصصی در آن بخش استفاده کنید. مثلا برای تعمیر جلوبندی خودروی خود به جلوبندی‌کار مراجعه کنید؛ برای تعمیر قطعات موتوری همینطور.

۴)قیمت: قیمت های متفاوتی برای تعمیر خودرو وجود دارد، بهتر است قبل از انتخاب مکانیک، قیمت های مختلف را مقایسه کنید. می‌توانید نگاهی اجمالی به قیمت اتحادیه تعمیرکاران داشته باشید.

۵) تجربه: تجربه مکانیک در تعمیر خودرو بسیار مهم است، بنابراین بهتر است از یک مکانیک با سابقه کار استفاده کنید. هیچ‌وقت یک مکانیک باتجربه به منافع زودگذر نمی اندیشد.

۶)تعهد به مشتری: مکانیکی که به مشتریان خود علاقه دارد و تعهد خود را در قبال کیفیت کاری که ارائه می دهد، برآورده می کند، بهترین گزینه است.

۷)استفاده از تجهیزات و تکنولوژی مناسب: یک مکانیک با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی مناسب، می‌تواند به کیفیت تعمیر خودرو کمک کند. اگر به نمایندگی‌های مجاز برندهای خوب نگاهی بیاندازید میزان تجهیزات چشم‌گیر است.

۸) مشورت با دوستان: می‌توانید با دوستان خود که تجربه تعمیر خودرو دارند، مشورت کنید و نظراتشان را بپرسید.

۹) قوانین و مقررات: در هر صورت مقید بودن به چارچوب کاری، قیمت‌های اتحادیه داشتن جواز کسب و کار برای یک مکانیک ضروری است.

 
 

ترجمه و تالیف: متینا حاجی زاده

مطالب مرتبط

6 نظر در “معرفی تعمیرکار خوب

  1. شهاب کاملی گفت:

    چقدر نکات خوب کاربردی واسه تعمیرکارها آوردید، وقتی می‌ری پیش یه تعمیرکار با اخلاق دیگه شیفته‌اش می‌شی.

  2. وفایی از نیشابور گفت:

    اگه به چند موضوع زیر هم بپردازید خوبه

    – چگونه لوازم یدکی بفروشیم
    – چگونه نمایندگی لوازم یدکی بگیریم
    – چگونه لوازم یدکی بزنیم
    – لوازم یدکی چند درصد سود دارد؛
    سپاس از شما و مطالب خوبتون

  3. کشاورزیان گفت:

    به نظر شما کار لوازم یدکی خوبه، لوازم یدکی چند درصد سود دارد؟ مرددم وارد این شغل بشم.

    1. سلام برای کسب اطلاعات بیشتر از میزان سود و کسب نمایندگی روی لینک زیر کلیک کنید

      https://www.part-lux.ir/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c/

  4. محمدحسین گفت:

    بنظرم اینکه بری تو یه مکانیکی خودشون جنس داشته باشند که میتونه خیلی خوب باشه
    چون واقعا وقت اینو نداریم بریم دنبال خرید جنسی برای قطعات و از طرفیم نمیتونیم جنس خوب تشخیص بدیم.
    چون مکانیک ها تجربه دارند جنس خوب میشناسن و بخاطر سابقه خودشون شده از لوام های خوب استفاده می کنند.
    راستش من میخام تسمه تایم عوض کنم شما تعویض تسمه انجام میدید؟
    چه مارک تسمه پیشنهاد می کنید؟
    خودم قبلا تسمه سانلی انداختم بد نبوده ولی اندفعه میخام تسمه دانگیل بندازم
    شما انجام میدید؟

    1. سلام ما تمرکزمون بر تولید قطعات جلوبندی است. در این حوزه در خدمتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *