تکنولوژی خودرو, وبلاگ

رنگ سازگار با محیط زیست در خودروها

رنگ سازگار با محیط زیست-پارت لوکس

جهت مشاوره رایگان + اطلاع از میزان سرمایه برای دریافت نمایندگی و عامل فروش + اطلاع از درصد تخفیف خرید عمده با شماره زیر تماس بگیرید:

مدیر بازرگانی: 09152505090

تمامی قطعات شرکت با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود + 1 سال گارانتی +  خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی!

.

رنگ سازگار با محیط زیست در خودروها گزینه بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست می باشد. برای اطلاعات بیشتر این مقاله پارت لوکس را تا انتها مطالعه نمایید.

دنیای امروز ما با معضلات زیادی روبروست، یکی از مهم‌ترین آنها آلودگی محیط ‌زیست و اثرات جبران ناپذیر آن است. به دلیل گستردگی استفاده از رنگ و پوشش دهی بدنه و دیگر اجزاء میلیون ها خودرو در سراسر جهان، تاثیر این ماده بر محیط زیست انکارناپذیر است. بطوری که به عنوان مثال کمپانی ب ام و به دنبال بهره‌برداری از فاضلاب انسانی و تولید رنگ از آن است! چرا که با استخراج رنگ از پسماندهای ارگانیک و کاهش وابستگی به مواد اولیه مبتنی بر سوخت‌های فسیلی بطور همزمان، میزان دی‌اکسید کربن تولیدی تا 40 درصد کاهش می دهد.

از سوی دیگر جذب نور خودروهای با رنگ روشن تاثیر شگفت انگیز دیگری بر کاهش تخریب محیط زیست دارد. بدیهی ست کابین خودروهای سفید خنک تر از کابین خوروهایی با رنگ های تیره است؛ دلیل این موضوع  هم بسیار ساده است؛ رنگهای روشن تا 60 درصد از نور خورشید را منعکس می کند و کابین خنکتر باقی می ماند و در نتیجه سیستم تهویه مطبوع کمتر روشن می ماند و  در مصرف سوخت تاثیری مهمی از خود بر جای می گذارد. اگر تنها 2 درصد در مصرف سوخت خوروها این موضوع تاثیرگذار باشد باید در مقایسه چند صد میلیون خودرو در حال حرکت در جهان شاهد صرفه جویی میلیون ها لیتر بنزین بود.

رنگ دوستدار و حافظ محیط زیست

رنگ سازگار با محیط زیست در خودروها به استفاده از رنگی اطلاق می شود که به گونه ای طراحی شده است که کمترین تأثیر منفی را بر محیط زیست داشته باشد. این رنگها می تواند شامل رنگ هایی باشد که سطوح کمی از ترکیبات آلی فرار دارند، که مواد شیمیایی مضری هستند که می توانند به آلودگی هوا و مشکلات سلامتی کمک کنند. 

رنگ های سازگار با محیط زیست نیز ممکن است بر پایه آب باشند نه بر پایه حلال و باعث کاهش انتشار مواد شیمیایی مضر در جو شوند. علاوه بر این، برخی از خودروسازان از رنگ‌های گیاهی یا زیستی استفاده می‌کنند که از منابع تجدیدپذیر ساخته شده‌اند و در مقایسه با رنگ‌های سنتی مبتنی بر نفت، ردپای کربن کمتری دارند.

  با استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست در خودروها، سازندگان می توانند اثرات زیست محیطی آنها را کاهش دهند و به یک سیاره سالم تر کمک کنند. این بخشی از یک روند بزرگتر در صنعت خودرو به سمت پایداری و شیوه های سازگار با محیط زیست است.

اگه مفیده ببین!  5 کاربرد مهم  بینایی کامپیوتر در صنعت خودرو

 

رنگ سازگار با محیط زیست یا رنگ های مرسوم؟

رنگ کردن اتومبیل می تواند به دلایل مختلف مانند: تغییر رنگ، ترمیم قسمت های پریده و خش برداشتن، انجام شود.

زمانی که شما می خواهید اتومبیل خود را رنگ آمیزی کنید؛ یک شاخصه مهم، انتخاب نوع رنگ است؛ رنگ سازگار با محیط زیست یا رنگ های مرسوم؟ بسیاری از مردم اطلاع چندانی از (رنگ های سازگار با محیط زیست) ندارند؛ و نمی دانند که انواع مختلفی از رنگ ها برای رنگ آمیزی اتومبیل ها استفاده می شوند. اگر تا به حال راجع به رنگ های سازگار با محیط زیست شنیده باشید، احتمالاً سوال هایی ذهن شما را درگیر کرده است.

دریافت پاسخ این سوال ها می تواند به شما کمک کند که کدام نوع رنگ را انتخاب کنید.

 

مزایای استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست چیست؟

مهمترین مزیت برای استفاده از هر نوع رنگ، سازگاری آن با محیط زیست است. رنگ محلول در آب، عموماً توسط کارخانه های اتومبیل، مورد استفاده قرار میگیرد. اگر شما این نوع از رنگ را انتخاب کنید؛ احتمالا می‌توانید به طور دقیق تر، رنگ خارجی اتومبیل خود را تطبیق دهید؛ به علاوه شما نیازمند به هزینه کمتری خواهید بود. همچنین رنگ محلول در آب، در مدت زمان کمتری نسبت به رنگ های دارای حلال جامد، خشک می شود که باعث می شود وسیله نقلیه شما زودتر به جاده بازگردد.

رنگ محلول در آب، دارای مقدار پوشش بیشتری، نسبت به رنگ  دارای حلال جامد است. در نتیجه با مقدار کمتری رنگ، ماشین شما را پوشش خواهد داد؛ که به شما کمک می کند هزینه کمتری را صرف رنگ آمیزی اتومبیل خود کنید.

آخرین مزیت رنگ های سازگار با محیط زیست، این است که این نوع از رنگ برای سلامتی افرادی که اتومبیل شما را رنگ آمیزی می کنند، بی خطرتر است. رنگ های دارای حلال جامد، دارای ترکیبات آلی فَرار هستند؛ که برای انسان مضر است؛ و باعث قرمز شدن و خروج اشک از چشم ها و مشکلات تنفسی می‌شوند، در حالیکه رنگ محلول در آب، چنین تاثیراتی ندارد.

مزایای استفاده از رنگ های دوستدار محیط زیست – رنگ ارگانیک(خلاصه)

در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست آورده ایم:

  1. کاهش اثرات زیست محیطی:

رنگ های سازگار با محیط زیست از مواد طبیعی مانند رنگدانه های گیاهی، مواد معدنی و سایر منابع تجدید پذیر ساخته می شوند. این بدان معنی است که آنها در مقایسه با رنگ های مصنوعی سنتی که اغلب از پتروشیمی ها و سایر منابع تجدید ناپذیر به دست می آیند، تأثیر زیست محیطی کمتری دارند. 

2. کیفیت هوای داخلی سالم تر: بسیاری از رنگ ها و رنگ های سنتی حاوی ترکیبات آلی فرار (VOCs) هستند که می توانند در طول زمان گاز را به هوا وارد کنند و منجر به کیفیت پایین هوای داخل خانه، اتومبیل شخصی شما و خطرات بالقوه سلامتی برای ساکنان شوند. در مقابل، رنگ‌های سازگار با محیط زیست معمولاً دارای VOC یا فاقد VOC هستند که به بهبود کیفیت هوای داخل خانه و ایجاد محیط زندگی یا کار سالم‌تر کمک می‌کند. 

اگه مفیده ببین!  ایمنی خودروهای خودران

3. ایمن تر برای سلامت انسان:

رنگ های سازگار با محیط زیست علاوه بر کاهش انتشار VOC، عاری از سایر مواد شیمیایی مضر مانند فلزات سنگین و سایر مواد سمی که معمولاً در رنگ ها و رنگ های معمولی یافت می شوند، هستند.

با استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست، می توانیم قرار گرفتن در معرض این مواد خطرناک را به حداقل برسانیم و از سلامت نقاشان و ساکنان ساختمان و سرنشینان خودروها محافظت کنیم.

 

 رنگ سازگار با محیط زیست چه تفاوتی با رنگ های مرسوم دارد؟

رنگ های مرسوم اتومبیل، حلال جامد دارند؛ تفاوت عمده این دو رنگ، در نوع رقیق سازی آنهاست. رنگ های دارای حلال جامد، با استفاده از محصولات نفتی- شیمیایی، رقیق شده‌اند؛ محصولات نفتی- شیمیایی، باعث می‌شوند که رنگ، مقدار زیادی مواد آلی فرار را، در زمان رنگ آمیزی در هوا منتشر کند. این نوع مواد به دلیل تولید گاز ازن، برای محیط زیست مضرند.

رنگ های برند ( Real Milk Paint)، زیست تجزیه پذیر بوده، و از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده‌اند؛ این مواد غیر سمی، هیچ نوعی از مواد آلی فرار را منتشر نمی کنند.

اینک در سطح جهان برندهای زیر در حال تولید رنگ های سازگار با محیط زیست هستند:

Afecoat، Clare، Sherwin- Williams، Behr، BioShied Paint، Go Green world Products

اینک تولید این نوع از رنگ، در حال توسعه است و کارخانه های اتومبیل در حال گسترش استفاده از این نوع از نوآوری ها هستند. لازم به ذکر است ممکن است زمانی که شما نیازمند به رنگ آمیزی اتومبیل خود باشید؛ احتمال پیدا کردن یک نقاش اتومبیل دوستدار محیط زیست، بسیار کم باشد.

 

دلیل سازگاری این نوع رنگ ها با محیط زیست

بیشتر مردم، درباره ماهیت رنگ های سازگار با محیط زیست سوالاتی از این قبیل دارند: دلیل سازگاری این نوع از رنگ با محیط زیست و یا مقایسه عملکرد این نوع از رنگ با رنگ های مرسوم چیست؟ برای یافتن این جواب ها به مطالعه ادامه این متن بپردازید.

  • رنگ های محلول در آب برای سلامت شما و محیط زیست بهترند.
  • مقدار کمتری از مواد آلی فرار، برای محیط زیست، بسیار عالی است.
  • مواد آلی فرار یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا هستند؛ به خصوص در مناطق شهری.
  • محصولاتی که مقدار زیادی از مواد آلی فرار را منتشر می‌کنند، تاثیر بسزایی در تولید گاز ازن، به صورت ذرات آلاینده، در سطح زمین را دارند. که باعث تولید غبار می شوند.

نتیجه کاربردی

همان طور که می‌دانید؛ گرد و غبار، برای سلامتی مضرست. که می‌تواند، باعث ایجاد سوزش، و مشکلات تنفسی شود به همین دلیل بیشتر مکانیک ها و افرادی که با رنگ ماشین سروکار دارند، به دنبال کاهش آن با استفاده از هر نوع نوآوری هستند. این بدین معناست، که یک مکانیک، با استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست، می تواند محیط زیست و بدن خود را سالم نگه دارد.

اگر شما یک نقاش اتوموبیل هستید به خاطر داشته باشید نقاشی شغلی که با آب سروکار دارد؛ پس آب را گل نکنیم! به محیط زیست اهمیت بدهیم!

نتیجه نهایی

استفاده از رنگ‌های دوستدار محیط‌زیست، که به عنوان «رنگ‌های دوستدار محیط زیست» یا «رنگ سبز» نیز شناخته می‌شوند، مزایای بی‌شماری را هم برای محیط زیست و هم برای سلامت انسان به ارمغان می‌آورند. این رنگ‌ها از مواد طبیعی و پایدار ساخته شده‌اند و حاوی مواد شیمیایی مضر یا سمومی نیستند که اثرات منفی بر محیط‌زیست و سلامت انسان داشته باشند.

ترجمه و تدوین: مریم حاجی زاده

 

5 نظر در “رنگ سازگار با محیط زیست در خودروها

  1. Hassanzeda گفت:

    چه مطلب نابی، ما با بحران در محیط زیست کشورمان روبه رو هستیم، هر قدمی برداریم، به آینده فرزندانمان کمک کردیم.

  2. پارسا کوکبی گفت:

    یک سوال همیشه در این ارتباط وجود دارد:
    اینا رنگ های صنعتی می توانند با محیط زیست سازگار باشند??
    ماشینی که تو ایران این همه با بنزین مشکل دار و پر مصرف راه می ره مگه می تونه دوستدار محیط زیست باشه?
    تازه رنگ ماشین هماهنگ با محیط‌زیست باشه، رنگ ترافیکی و خط‌ کشی خیابون ها رو چکارش میشه کرد.

  3. جواد گفت:

    واقعا مقاله خوبی بود، خیلی خوشحالم که به مقالات سایت شما دسترسی دارم.

  4. Fatemeh گفت:

    با تشکر از ترجمه خوب خانم مریم حاجی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *