نگهداری جلوبندی, وبلاگ

عوامل خرابی سیستم تعلیق خودرو

خرابی سیستم تعلیق خودرو-پارت لوکس

جهت مشاوره رایگان + اطلاع از میزان سرمایه برای دریافت نمایندگی و عامل فروش + اطلاع از درصد تخفیف خرید عمده با شماره زیر تماس بگیرید:

مدیر بازرگانی: 09152505090

تمامی قطعات شرکت با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود + 1 سال گارانتی +  خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی.

.

.

عواملی که باعث خرابی سیستم تعلیق خودرو شما می‌شود

خرابی سیستم تعلیق خودرو یکی از مشکلاتی است که هر راننده ای ممکن است با آن درگیر شود به همین دلیل ما در پارت لوکس مواردی را گوش زد کرده ایم. اگر خود را به شیوه‌های صحیح رانندگی عادت دهیم، می‌توانیم از آسیبرساندن به سیستم تعلیق خودرو پرهیز کنیم. این عادت در درازمدت از مشکلات سیستم تعلیق خودرو جلوگیری می‌کند. بدیهی است هیچ‌کس نمی‌خواهد به محض این‌ که خودرو تازه‌ خریداری‌ شده‌اش را به جاده برد، به مرکز خدمات خودرو مراجعه کند. علاوه بر این، نگهداری منظم سیستم تعلیق خودرو، عملکرد درست و روان قطعات آن را تضمین می‌کند.

فهرستی از مواردی که باعث آسیب رسیدن به سیستم تعلیق می‌شوند، در این جستار آورده شده است. برای آشنایی با این موارد مطلب زیر را مطالعه کنید، زیرا ممکن است به جلوگیری از مشکلات غیرضروری سیستم تعلیق خودرو شما کمک کند.

چه چیزی باعث خرابی سیستم تعلیق خودرو می شود و راه حل پیشگیری

به مواردی از عادت‌های ناپسند رانندگی اشاره می‌کنیم که سیستم جلوبندی خودرو شما را زودتر خراب می‌کند. اگر می‌خواهید برای از آسیب‌رسیدن به سیستم تعلیق خودرو جلوگیری کنید، از تکرار این عادت‌ها پرهیز کنید:

برخورد به جدول‌ها

رانندگان باید مراقب جدول‌های کنار خیابان باشند یکی از دلایل خرابی سیستم تعلیق خودرو که بیشتر بخاطر کم توجهی رخ می دهد برخورد به جدول ها می باشد. اگر در نزدیکی جدول‌ها به‌سرعت رانندگی کنید، احتمال برخورد با آن‌ها را افزایش می‌دهید. به طور مشابه، اگر پشت وسیله نقلیه دیگری به‌سرعت کنار بکشید تا به سمت راست بپیچید، آن هم در حالی که فضای کافی ندارید، ممکن است با جدول‌ها تصادف کنید. بنابراین، هنگام پیچیدن یا پارک دوبل، مراقب جدول‌ها باشید تا از به‌هم خوردن بالانس چرخ‌های خودرو جلوگیری کنید.

برخورد با سرعت‌گیرها

برخورد باسرعت گیر ها

برخورد با سرعت گیرها

قبل از برخورد به سرعت گیرها سرعت خود را کاهش دهید

حواستان به سرعت‌گیرها باشد، زیرا اگر خیلی محکم به آن‌ها ضربه بزنید، ممکن است سیستم تعلیق را دچار مشکل کنید و به یکی از دو لاستیک آسیب بزنید. چون سیستم تعلیق هر وسیله نقلیه‌ای برای جذب ضربه‌ها به کمک‌فنر مجهز است، اگر با سرعت بیش از اندازه از سرعت‌گیرها و دست‌اندازهای جاده عبور کنید، ممکن است خودرو دچار لرزش‌های شدید شود. اگر فنر تعلیق یا اکسل بشکند، می‌تواند به عملکرد خودرو آسیب بیشتری وارد کند.

بنابراین، اجازه دهید سرعت‌گیرها وظیفه خود را در کاهش سرعت شما انجام دهند و از برخورد سریع با آن‌ها خودداری کنید تا به سیستم تعلیق خودرو شما آسیبی نرسد.

بارکردن بیش از اندازۀ مجاز

بار بیش از حد مجاز

بار بیش از حد مجاز

بار کردن خودرو با وسایلی بیش از وزن مجاز قابل تحمل خودرو می‌تواند باعث خرابی سیستم تعلیق خودرو شود.

سیستم تعلیق هر خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که قادر به تحمل وزنی معین است و بیشتر از آن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم تعلیق خودرو شود. فارغ از مسافتی که قرار است طی کنید، نباید وسوسه شوید که از حداکثر وزن بار قابل تحمل ذکرشده برای خودرو یا وانت خود تجاوز کنید. در هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود وسیله نقلیه را بیش از اندازه بار کنید تا از حداکثر ظرفیت وزن قابل تحمل آن عبور کند.

ترمزگیری‌های شدید

وجود تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌ها بی‌دلیل نیست. تلاش کنید به آن‌ها توجه کنید تا مجبور نباشید با رسیدن به تابلوهای ایست، روی پدال ترمز بکوبید. ترمزگیری شدید یکی از مهمترین مواردی است که سبب خرابی سیستم تعلیق خودرو شما می‌شود. باید این عادت را کنار بگذارید زیرا با فشردن شدید پدال ترمز، قطعات سیستم تعلیق را فرسوده می‌کنید. اگر به فشردن ملایم ترمزها عادت نکنید باید خود را برای تحمل هزینه‌های ناشی از آسیبی که به سیستم تعلیق خودرو وارد می‌آورید، آماده کنید.

چاله‌ها

چاله‌ها (و هر مانع دیگری) می‌توانند ضربه‌های ناگهانی به وسیله نقلیه شما وارد کنند. با گذشت زمان، این ضربه‌ها اجزای سیستم تعلیق خودرو را از درون خراب می‌کند و در نتیجه طول عمر قطعات تعلیق کاهش می‌یابد.

بی‌توجهی به تعمیر و نگهداری منظم

تعمیر و نگهداری خودرو برای حفظ عملکرد روان سیستم تعلیق اهمیت حیاتی دارد

بدیهی است که اگر از تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده و منظم خودرو غفلت کنید، سیستم تعلیق وسیله نقلیه شما دچار آسیبهای جدی خواهد شد زیرا تعمیر و نگهداری منظم به افزایش عمر سیستم تعلیق کمک می‌کند. درست مانند سایر سیستم‌ها و اجزای خودروی خود، باید خود را ملزم به رعایت یک برنامه نگهداری پیشگیرانه کنید. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از هزینه‌های گزاف تعمیرات و تعویض قطعات گران‌قیمت جلوگیری کنید.

از ماجراجویی‌های غیرضروری خودداری کنید

از جمله اقدامات پیشگیرانۀ دیگر که می‌توانید برای پیشگیری از خرابی سیستم تعلیق خودرو خود انجام دهید، این است که به‌دنبال ماجراجویی‌ با وسیله نقلیه خود نباشید. شاید تاکنون توجه نکرده باشید اما وسایل نقلیه طراحی‌شده برای رقابت‌های خارج از جاده و مسابقات به یک سیستم تعلیق سفارشی برای کنترل فشار ناشی از زمین مجهزند. به خاطر داشته باشید که حتی اگر مراقب سطوح پردست‌انداز خیابان‌ها و بزرگراه‌ها هستید، از تقلید چنین حرکاتی با وسیله نقلیه معمولی خود بپرهیزید.

فهرست مواردی از عادت‌های رانندگی که سیستم تعلیق خودروی شما را خراب می‌کند در اینجا به پایان می‌رسد. عادت به رانندگی با احتیاط را در پیش بگیرید و به‌طور منظم خودرو را برای بررسی وضعیت آن به تعمیرکار نشان دهید. به این ترتیب، قادر خواهید بود از بروز مشکلات عمده در سیستم تعلیق خودرو جلوگیری کنید و همچنین در هزینه‌های تعمیر و تعویض صرفه‌جویی کنید.

برای راهنمایی‌ها و راهنمایی‌های بیشتر در مورد نگهداری خودرو و قطعات مختلف آن با وبلاگ پارت‌ لوکس همراه باشید.

در صورتی که شما هم در زمینه خرابی سیستم تعلیق خودرو تجربه ای دارید می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اگه مفیده ببین!  نام قطعات خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *