کسب و کار جلوبندی

تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی خودرو

لوازم-یدکی-اصل-و-تقلبی

تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی خودرو کاری سخت و کاملا تخصصی است. از سوی دیگر خطرات استفاده از لوازم یدکی تقلبی در ماشین شما بسیار است! تصادفات جاده ای، استهلاک سریعتر خودروی شما، همچنین ایجاد خطر برای سایر رانندگان ، بخشی کوچکی از خطرات استفاده و خرید لوازم یدکی تقلبی از بازار مکاره است.

از آنجایی که قطعات تقلبی ارزان‌تر هستند، وسوسه خرید آن‌ها بدون بررسی کالای اصل وجود دارد. از این رو چند راه حل ساده اینجا پیشنهاد می شود:

خرید از نمایندگی های مجاز و فروشندگان معتبر برای تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی خودرو

 خرید قطعات یدکی از نمایندگی های مجاز یا مستقیماً از تولیدکننده بهترین راه برای اطمینان از دریافت قطعات یدکی اصل است. هیچ فروشنده معتبری کسب و کار خود را برای یک قطعه فیک به خطر نمی اندازد!

‌‌‌ بسته بندی و برچسب گذاری را بررسی کنید!

 قطعات یدکی اصلی معمولاً در بسته بندی های مارک دار با برچسب و شناسایی واضح عرضه می شوند. به دنبال هولوگرام، شماره سریال و سایر ویژگی های امنیتی روی بسته بندی باشید. البته نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از قطعات نامرغوب و تقلبی در بازار بسیار دشوار است!

کالاهای بدون بسته‌بندی

کالاهای بدون بسته‌بندی

‌‌ مقایسه با قطعه اصلی با تقلبی

 در صورت امکان، قطعه یدکی را با قطعه اصلی خودرو خود مقایسه کنید. به دنبال هر گونه تفاوت در اندازه، شکل، رنگ و موادسازنده آن باشید. هرچند متقلبان تلاش می کنند لوازم یدکی تقلبی در بازار را همانند قطعه اصلی بسازند! به یاد داشته باشید لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی و ایرانی تفاوتی نمی کند!

اگه مفیده ببین!  تعویض سیبک

کیفیت بسته‌بندی، رنگ بسته‌بندی، نوع نوشتاری روی قطعه، نوع آلیاژ به کار رفته، نوع پرچ کاری، نوع جوشکاری  را مدنظر بگیرید.

 درباره فروشنده تحقیق کنید!

 اگر قطعات یدکی را به صورت آنلاین یا از یک فروشنده شخص ثالث خریداری می کنید، در مورد شهرت آنها و نظرات مشتریان تحقیق کنید تا مطمئن شوید که قطعات اصلی را می فروشند.

برای  خرید لوازم یدکی خودرو اصلی به صورت آنلاین می توانید به درج شدن علامت اینماد در فوتر(پایین سایت) توجه کنید.

 مقایسه قیمت با قطعه اصلی

اگر قیمت یک قطعه یدکی خیلی پایین تر از بازار به نظر می رسد باید به آن شک کنید!  قیمت قطعات اصلی معمولاً به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتر از قطعات تقلبی است.

لوازم یدکی بی‌کیفیت با قیمتی نازل، یک محصول با برندی نام‌آشنا و به شدت ارزان عجیب ارزان محل شک است!

از آنجایی که قطعات یدکی تقلبی ارزان هستند، به فکر صرفه جویی در پول خود می افتید. اما در دراز مدت، هزینه بیشتری برای تعمیرات و تعویض مکرر آن خواهید داشت.

برای مقایسه قیمت استفاده از سایت های معتبر راه حل آسانی است. به صورت خاص اگر قصد خرید لوازم جلوبندی را دارید می توانید از پارت لوکس قیمت های قطعات جلوبندی خودروهای ایرانی را ببینید.

به دنبال مشاوره حرفه ای باشید

 اگر در مورد اصالت قطعه یدکی مطمئن نیستید، از یک مکانیک یا کارشناس خودرو مورد اعتماد که می تواند به شما در شناسایی قطعات اصلی کمک کند، مشاوره بگیرید.

تشخیص لوازم یدکی اصل و لوازم یدکی تقلبی خودرو برای مکانیک ها، یدکی فروشان راحت تر است.

اگه مفیده ببین!  پخش لوازم یدکی خودرو

 به دنبال گواهی و دیگر مدارک باشید!

تولیدکنندگان قطعات یدکی اصلی اغلب دارای گواهینامه یا علائم تضمین کیفیت(همچون نشان استاندارد) از سوی نهادهای نظارتی یا سازمان های صنعتی هستند. می توانید برای اطمینان خاطر از این موارد را از فروشنده استعلام بگیرید.

‌‌‌‌‌‌‌

مراقب بسته بندی ها یا مارک های مشکوک باشید!

قطعات یدکی تقلبی ممکن است دارای غلط املایی، چاپ بی کیفیت یا مارک نادرست باشد که می تواند نشان دهنده اصالت آنها باشد. یک تولیدکننده لوازم یدکی اورجینال هیچ وقت بسته بندی ضعیف روانه بازار نمی کند!

بسته بندی های ضعیف کالا

‌‌

نتیجه

با پیروی از این نکات و هوشیاری هنگام خرید قطعات یدکی خودرو می توانید خطر مواجه شدن با محصولات تقلبی یا بی کیفیت را که به طور بالقوه می تواند به عملکرد و ایمنی وسیله نقلیه شما آسیب برساند، کاهش دهید.

به یاد داشته باشید همانطور که گفتیم، لوازم یدکی تقلبی می تواند به عنوان یک خطر عمل کند. ممکن است لنت ترمزهایی که خریداری کرده اید نتوانند به موقع خودرو را متوقف کنند یا قطعات جلوبندی ممکن است به محض برخورد با اولین چاله ترک بخورند. قطعات یدکی الکتریکی تقلبی که در موتور استفاده می کنید ممکن است منجر به اتصال کوتاه شود. همه اینها باعث می شود که قطعات تقلبی خودرو کاملاً خطرناک باشد!

نکته آخر

برای نحوه تشخیص لوازم یدکی تقلبی خودرو و قطعات اصلی مقالات دیگری نیز در همین سایت پارت لوکس ذکر شده است. از جمله برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید عمده، راه اندازی مغازه لوازم یدکی و خرید عمده لوازم جلوبندی با وبلاگ پارت لوکس همراه شوید. در این مقالات ریزه کاری های دیگری برای راهنمایی شما ارائه شده است!

 

در هر صورت، کارشناسان پارت لوکس برای راه اندازی یک کسب و کار در حوزه لوازم یدکی (به ویژه جلوبندی) همراه شما هستند.

این فرم را پر کنید تا با شما تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

5 نظر در “تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی خودرو

  1. امین زاده گفت:

    چه نکته‌های خوبی
    دستتون درد نکنه
    کاربردی

  2. شهرکی گفت:

    فروش لوازم یدکی تقلبی در بسته‌بندی اصلی نکته خوبی بود.

  3. کهرایی گفت:

    همه اش خوب واسه ما مکانیکی هم به درد می خوره

  4. احسان صمدی گفت:

    فروشندگان معتبر برای تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی خودرو از هما بهتره

  5. شوا کندی گفت:

    موضوع
    لوازم یدکی اصلی و مطمئن را چگونه بشناسیم؟
    به درد کار همه می‌خوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *