نگهداری خودرو, وبلاگ

نکات جلوگیری از تصادفات

جهت مشاوره رایگان + اطلاع از میزان سرمایه برای دریافت نمایندگی و عامل فروش + اطلاع از درصد تخفیف خرید عمده با شماره زیر تماس بگیرید:

مدیر بازرگانی: 09152505090

تمامی قطعات شرکت با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود + 1 سال گارانتی +  خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی.

.

.

با در نظر رفتن اینکه، تصادفات جاده ای یکی از بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است؛ سایت پارت لوکس برای شما مقاله ای آماده کرده که شامل نکات جلوگیری از تصادفات می باشد. باشد که با رعایت این نکات در سفرهای خود، آسودگی بیشتری داشته باشید.

10 نکته  قابل توجه هنگام رانندگی برای جلوگیری از تصادف

1- استفاده از چراغ‌های راهنما

در اولین گام برای جلوگیری از تصادفات با خودرو، باید از چراغ راهنما استفاده کنید. هنگامی  که شما از چراغ راهنما استفاده می کنید در واقع به نحوی دارید به دیگران هشدار می دهید که قصد تان تغییر مسیر از باندی  به باندی دیگر است. در نتیجه، آن ها خود را برای حرکت بعدی شما آماده می کنند.

2- از رانندگی با سرعت‌ بالا پرهیز کنید.

تمام اوقات خود را ملزم به استفاده از، سرعت مجاز درج شده روی تابلو بدانید. رانندگی با سرعت بالا، برای تمامی رانندگان به خصوص رانندگان تازه کار بسیار پر خطر می باشد. به ویژه اگر در شب، در هوای آشفته، یا ترافیک های سنگین درحال رانندگی می کنید، توصیه می شود از سرعت مجاز هم کمی آهسته تر رانندگی کنید.

 

3- رانندگی تدافعی داشته باشید.

حواستان به آنچه دیگر رانندگان انجام می دهند باشد. همیشه فاصله را با خودروهای اطرافتان حفظ کنید و نقاط کور را در نظر بگیرید. در این صورت، در زمان وقوع حادثه  شما و رانندگان دیگر زمان بیشتری برای نشان دادن واکنش به حادثه دارید.

4- از کارهایی که سبب حواس ‌پرتی می ‌شوند، بپرهیزید

یکی دیگر از نکاتی که باید برای جلوگیری از تصادفات رعایت کنید؛ دور کردن مواردی از خودتان است، که باعث پرت شدن حواس تان می شود. به عنوان مثال از پیام دادن در هنگام رانندگی دوری کنید، در صورت انجام این کار امکان وقوع تصادف را 23 برابر می کنید! دیگر کارهایی که باید از انجام دادنشان خودداری کنید شامل؛ خوردن، آشامیدن و آرایش است. بخش بزرگی از تصادف ها به علت همین حواس پرتی ها اتفاق می افتد.  

 

5- قوانین را رعایت کنید.

نکته بعدی برای جلوگیری از تصادفات رعایت قوانین است، به زبانی دیگر وضع قوانین راهنمایی رانندگی برای جلوگیری از همین تصادفات و حفظ جان تان وضع شده ­اند. پس اگر شما به این قوانین بی اعتنا باشید نه تنها زندگی خود، بلکه زندگی دیگر رانندگان و عابران  را هم به خطر می اندازید.

اگه مفیده ببین!  میل موج‌ گیر چیست و چه وظیفه‌ای در خودرو دارد؟

 

6- رانندگی با خواب آلودگی

هرچند در رابطه با رانندگی با خستگی چندان صحبتی نمی شود؛ اما این نحوه رانندگی درست به اندازه رانندگی هنگام مصرف مواد مخدر خطرناک می باشد. اکثر تصادفات رانندگی هنگام خواب آلودگی در شب رخ می دهد. اگر احساس خواب آلودگی کردید، هیچ اشکالی ندارد با آن مبارزه نکنید؛ بلکه محیطی امن برای استراحت پیدا کنید و اندکی بخوابید.

7- پیچش نامناسب خودرو

یکی از دلایل وجود چراغ ایست، چراغ راهنما و همچنین خطوط روی خیابان و جاده ها این است که؛ رانندگان را راهنمایی کنند. هنگامی رانندگان هر یک از این موارد را نا دیده بگیرند باعث وقوع حادثه می شوند. برای جلوگیری از رخ دادن تصادف خواهش م شود همیشه علائم را پیگیری کنید و قبل از پیچیدن، حق تقدم مناسب را به جای آورید.

8- تغییر خطوط ناامن

زمانی که در هنگام رانندگی باید از مسیری به مسیر دیگر بروید؛ باید این کار را کاملا ایمن انجام دهید؛ در غیر این صورت تغییر مسیرتان منجر به تصادف می شود. برای جلوگیری از تصادف می توانید از چراغ های چپ و راست اتومبیل  استفاده کنید و طبق صحبت های قبل، نقاط کور را بررسی کنید.

9- در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی

یکی از شایع ترین عامل تصادفات خودرو، تغییرات آب و هوایی می باشد، و باران نیز یکی از همین شاخه ها است. باران سطوح نرم و خطرناکی را برای اتومبیل ها، ماشین های سنگین مثل کامیون ها و موتور سیکلت ها فراهم می کند که خود عاملی برای ایجاد تصادفات است؛ چرا که باعث می شود اتومبیل ها هنگام ترمز گیری از کنترل خارج شوند و به مشکل بر بخورند. برای جلوگیری از تصادف هنگام  باران، با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنید.

 10- عدم رعایت فاصله طولی مناسب

بی حوصلگی برخی رانندگان نیز منجر به تصادف خواهد شد. این مسئله می تواند باعث شود نزدیکی بین خودروها کمتر از حد مجاز شود؛ که در نتیجه اگر خودروی جلویی ناگهان ترمز کند، ممکن است نتوانید به موقع ترمز بگیرید. پس برای آسودگی خیال خود و جلوگیری از رخ دادن هرگونه اتفاق غیر منتظره بهتر است فاصله خود را تا حد امکان حفظ کنید. با این کار نیز می توانید از تصادفات نابه هنگام جلوگیری کنید.

باید و نباید ها هنگام تصادف

در هنگام تصادفات جاده‌ای، مهم‌ترین چیز، حفظ آرامش و ارزیابی شرایط موجود است. در لیست زیر بخشی از باید و نباید ها هنگام یک تصادف ذکر شده؛ بهتر است آنها را به یاد داشته باشید:

اگه مفیده ببین!  جلوبندی خودرو ❤️ صفر تا صد + بررسی تمام قطعات

کارهایی که باید انجام دهید:

1-بدنه و وسیله نقلیه خود را برای احتمال وجود صدمات، بررسی کنید. در صورت وجود خون‌ریزی، سریعاَ کمک بگیرید.

2-با بیمارستان، پلیس و بیمه‌گر خود تماس بگیرید.

3-از محل تصادف عکس‌برداری کنید. این عکس ها برای پلیس و شرکت بیمه شما مورد استفاده خواهند گرفت.

کارهایی که نباید انجام دهید:

1-هیچ نوع توافقی در محل را با شخصی که با او تصادف کرده‌اید، قبول نکنید. قبل از توافق کردن حتما با کارشناس شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

2-هیچ‌گاه از محل تصادف فرار نکنید. ممکن است افرادی صدمه دیده باشند که شما بتوانید به آنها کمک کنید. به یاد داشته باشید هیچ‌گاه به افرادی که صدمه دیده اند، خوراکی یا نوشیدنی ندهید.

3-اگر شما یا فرد مقابلتان توسط فرو رفتن شئی در بدنتان آسیب دیده‌اید، هیچ‌گاه شی را از بدنتان خارج نکنید. این کار تنها باعث افزایش خون‌ریزی می‌شود. چرا که وجود شئی تا زمان رسیدن به بیمارستان از خون‌ریزی جلوگیری می‌کند.

4-از تکان دادن گردن فرد آسیب دیده، دوری کنید. اگر گردن در حالتی غیر طبیعی است؛ به هیچ‌وجه آن را تکان ندهید و منتظر دکتر باشید.

سعی کنید که این نکات را به یاد داشته باشید. تصادفات قابل پیش‌بینی نیستند و گاهی با وجود رعایت کردن تمام موارد ایمنی باز هم اتفاق می‌افتند. در زمانی که تصادف خارج از کنترل شما باشد، مهم ترین چیز حفظ آرامش است. در صورت تصادف سعی کنید این نکات را دنبال کنید و آرام بمانید. همچنین سعی کنید موقعیت را به بهترین نحو کنترل کنید.

راه‌های مهم برای جلوگیری از تصادف

  1. همیشه در جاده های متفاوت با سرعت از پیش تعیین شده رانندگی کنید. به یاد داشته باشید که “دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است“.
  2. همیشه در هنگام راندن انواع؛ دوچرخه، موتور و خودرو از تجهیزات ایمنی اعم از کلاه و کمربند استفاده کنید. در خاطرتان بماند که “احتیاط، شرط عقل است“.
  3. هنگام رانندگی از خوردن و اشامیدن پرهیز کنید.
  4. هنگام رانندگی از موبایل، استفاده نکنید. لازم به ذکر است که “یک تماس تلفنی در زمان رانندگی می‌تواند آخرین تماس شما باشد“.
  5. علائم، چراغ‌ ها، راهنما ها و قوانین را قبل از رانندگی در جاده، بشناسید. بهتر است بدانید که “قوانین رانندگی بهترین وسیله پیشگیری از تصادفات جاده‌ای هستند“.
  6. به مدت طولانی و پیوسته رانندگی نکنید. سعی کنید در طول مدت رانندگی به ازای هر دو ساعت، استراحتی مناسب داشته باشید. فراموش نکنید که “شما یک انسان هستید و نیاز به استراحت دارید“.

برای خواندن مقالات بیشتر و اطلاعات بیشتر با پارت لوکس همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *