کسب و کار جلوبندی

مشکلات تولیدکنندگان لوازم یدکی در ایران

مشکلات تولیدکنندگان لوازم یدکی

تولید به صورت کلی دارای مشکلات زیادی در کشور ماست. در اینجا به برخی از این مشکلات تولیدکنندگان لوازم یدکی اشاره می کنیم:

1. نبود زیرساخت

کشور ایران همچون دیگر کشورهای جهان سوم فاقد زیرساخت های لازم برای تولید کارآمد است. سیستم های حمل و نقل، ارتباطات و انرژی قابل اعتماد از جمله این موارد هستند. هر یک از این موارد می تواند منجر به تاخیر و افزایش هزینه‌های سرباری و در نهایت افزایش قیمت تمام‌شده برای تولید کنندگان شود.

به عنوان مثال در زمستان نبودن گاز و در تابستان قطع برق تمام برنامه های خط تولید را مختل می کند و هر تولیدکننده با بدقولی مقابل مشتری قرار می گیرد. ارسال بار مشتری هم از این قاعده مستثنی نیست. یک تاخیر کوتاه در ارسال بار توسط کامیون و باربر فرسوده باز هم شما را در مقابل مشتری شرمنده می کند.

‌‌

 2. دسترسی محدود به سرمایه و نقدینگی

تولیدکنندگان لوازم یدکی در کشور ما برای دستیابی به سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در تجهیزات، فناوری و توسعه با مشکلات مواجه می شوند. این مشکل می تواند توانایی هر تولیدکننده را برای تولید رقابت پذیر با دیگر تولیدکنندگان با مانع روبه رو کند.

به  هزار توی پرداخت وام در سیستم بانکی به تولیدکنندگان در بانک ها توجه کنید! برای دریافت یک وام به چه میزان گردش مالی داشته باشید! چند ضمانت باید به بانک معرفی کنید! چند روز و چند ماه باید انتظار بکشید! درصد وسود بانکی به چه میزان است! دوره تنفس و يا بازپرداخت اقساط تسهيلات چگونه است!

اگه مفیده ببین!  خرید عمده لوازم یدکی پژو 206

‌‌‌‌

3. کمبود نیروی کار ماهر

کشور ما به صورت جدی با کمبود کارگران ماهر با تخصص مورد نیاز برای تکنیک های تولید مواجه هستند.  این موضوع می تواند توانایی تولیدکنندگان را برای نوآوری و بهبود فرآیندهای خود محدود کند.

در کشور ما تعداد فارغ التحصلان دانشگاه بسیار زیاد است اما به دور و بر خود نگاه کنید؛ چند مهندس دست به آچار می بینید!

شایان به ذکر است پارت لوکس در این شرایط نا به سامان اقتصادی به منظور رشد و ایجاد کسب درآمد برنامه هایی دارد برای اطلاعات بیشتر می‌توانید روی لینک کلیک کنید و اطلاع کسب کنید.

4. برندگرایی در لوازم یدکی

اینک در کشور ما علاوه بر انحصار تولید خودرو در دستان دولت و چند خودروساز وابسته همچون سایپا و ایران خودرو؛ در بخش قطعات خودرو نیز چند برند مطرح حجم عمده بازار را در اختیار دارند از این رو خارج شدن از سایه این برندها بسیار دشوار است.

‌‌

5. بی ثباتی در قوانین و مقررات

بسیاری از کشورهای جهان سوم با تغییر دولت ها، بی ثباتی را تجربه می کنند که می تواند منجر به تغییرات غیرقابل پیش بینی در مقررات و موافقت نامه های تجاری شود.  این امر می تواند عدم اطمینان را برای تولیدکنندگان ایجاد کند و برنامه ریزی برای آینده را دشوار کند.

به قوانین مالیاتی، چرخه معیوب اخذ مالیات بر ارزش افزوده نگاهی بیاندازید تا به عمق مشکلات پی ببرید!

از آنجا که قاچاق حجم عمده ای در بی ثباتی بازار ایران دارد از این رو راه اندازی یک خط تولید و رقابت با واردات قانونی و غیر قانونی ریسک بالایی می طلبد.

اگه مفیده ببین!  پخش عمده لوازم یدکی

‌‌

6. دسترسی ضعیف به بازار

یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان لوازم یدکی در کشورما این است که به دلیل؛ تحریم ها، محدودیت های تجاری، تعرفه ها و موانع غیرتعرفه ای برای دسترسی به بازارهای بین المللی با موانع جدی مواجه هستند. این امر توانایی آنها را برای فروش محصولات خود با قیمت های رقابتی محدود کند.

شما به کشور همسایه افغانستان توجه کنید، با اینکه از سطح صنعتی پایینی نسبت به ایران برخوردار است اما خودروهای ایرانی حضوری در این کشور ندارند! زمان صادرات محصولات سایپا به کشورهایی مانند عراق و سوریه رونق داشت، در شرایط کنونی همان صادرات کم هم دیگر رونق گذشته را ندارد!

این موضوع صرفا به حضور در بازارهای بین المللی محدود نمی شود، فرهنگ مصرف کالاهای داخلی هم دچار اشکال است! ذهنیت سوء نسبت به تولیدات داخلی خود سخن پر دردی است.

‌‌‌‌‌‌

 7. پذیرش محدود فناوری

تولیدکنندگان ممکن است به دلیل هزینه های بالا و دسترسی محدود به آموزش و خدمات پشتیبانی، برای پذیرش فناوری های مدرن دچار مشکل هستند. دستگاههای قدیمی، تکنولوژی ضعیف هزینه های تولیدکنندگان را افزایش می  دهد.

هیچگونه حمایتی از مدرن سازی خط تولید انجام نمی شود.

‌‌

8. آسیب پذیری در برابر نوسانات ارزی

به دلیل اتصال زنجیره تامین مواد اولیه به قیمت ارز و دلار، با کمترین افزایش در آن بخش، تولیدکنندگان نیز از آن تاثیر می پذیرند! تغییر مدام نرخ ارز  سایه سنگینی بر بخش تولید دارد که انکار ناپذیر است.

به یاد داشته باشید، تغییر مدام قیمت سمی مهلک برای فروش است. مشتری از این تغییرات استقبال نمی کند او به دنبال ثبات است.

‌‌

اگر به دنبال فروش لوازم یدکی با برند خودتان هستید و موضوعات بالا شما را نگران می کند یک پیشنهاد از سوی پارت لوکس می تواند دغدغه های شما را کم کند.

می توانید محصولات خود را به صورت فله ای و بسته بندی نشده به نام خرید عمده از ما تهیه کنید.

نویسنده: رامین نوعی

2 نظر در “مشکلات تولیدکنندگان لوازم یدکی در ایران

  1. سبحانی گفت:

    این مطلب هم خوبه خوندنش در همین راستا:
    “تحقق برنامه‌ریزی تولید خودرو در سال جاری نیازمند چهار پیش‌نیاز اساسی است. اول، اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو و قطعات، به‌گونه‌ای که خودروسازان و قطعه‌سازان سودده شوند و بازار سرمایه‌گذاری در این حوزه رونق گیرد. این امر به رونق صنعت خودرو و اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. دوم، تأمین نقدینگی برای افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت خودروها است. سوم، رفع کمبود نیروی کار متخصص و مواد اولیه با کیفیت است. چهارم، ساماندهی تخصیص ارز به شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی است. انجمن قطعه‌سازان به‌عنوان تنها تشکل مردم‌نهاد تخصصی در این زمینه، در کنار وزارت صمت برای تحقق این اهداف تلاش می‌کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *