نگهداری خودرو, وبلاگ

نام قطعات بدنه خودرو با عکس

نام قطعات بدنه خودرو با عکس_پارت لوکس

لیست قطعات بدنه خودرو

نام قطعات بدنه خودرو جهت شناخت بهتر با بدنه و قسمت بیرونی ماشین توسط پارت لوکس منتشر شد.  ما قبلا در مقاله نام قطعات خودرو تمامی قطعات مربوط به موتوری و جلوبندی ماشین را توضیح دادیم. خودروی سواری یک وسیلۀ نقلیۀ چهار چرخ است که انسان برای جابه‌جایی از مکانی به مکان دیگر از آن استفاده می‌کند. به‌طور کلی، خودروهایی که در جاده‌ها حرکت می‌کنند، یک تا هشت نفر ظرفیت دارند، دارای چهار چرخ هستند و عمدتاً به‌جای کالا، آدم‌ها را حمل می‌کنند. از اوائل قرن بیستم، خودرو‌ها به‌طور گسترده در مدل‌ها و انواع گوناگون در دسترس عموم قرار گرفتند.

خودروها دارای قطعاتی برای رانندگی، پارک‌کردن، راحتی سرنشینان و انواع قطعات متفاوت دیگر هستند. وقتی کاپوت خودرو را بالا می‌زنید یا زیر خودرو را نگاه می‌کنید، معمولاً موتور، گیربکس، محورها، دیفرانسیل، سیستم تعلیق و غیره را می‌بینید.

این‌ها بخش‌های داخلی خودرو هستند اما بخش‌های خارجی چطور؟ به بخش‌های خارجی خودرو که می‌رسیم، خیلی‌ها درست نمی‌دانند خودرو از چه قطعاتی ساخته شده و نقش آن‌ قطعات چیست.

از این رو فهرست کاملی از اجزای بدنه خودرو و نقش آن‌ها را در این جستار ارائه داده‌ایم.

قطعات بدنه خودرو

نام قطعات بدنه خودرو به شرح زیرند:

  1. اتاق خودرو
  2. کاپوت
  3. سپر جلو
  4. سپر عقب
  5. جلوپنجره
  6. سپر فولادی تقویتی
  7. چراغ جلو
  8. چراغ مه‌شکن
  9. چراغ راهنما
  10. برف‌پاک‌کن
  11. رادیاتور
  12. تکیه‌گاه رادیاتور
  13. فلاپ کاپوت
  14. گلگیر عقب
  15. گلگیر جلو
  16. بوش گلگیر
  17. سقف
  18. سانروف
  19. آینه
  20. درب‌های خودرو
  21. شیشه پنجره
  22. پنجره لچکی
  23. دستگیره درب
  24. درب صندوق عقب
  25. گل‌پخش‌کن
  26. چرخ‌ها
  27. قالپاق
  28. کنسول
  29. پلاک
  30. چراغ عقب

1. اتاق خودرو

اتاق خودرو

اتاق خودرو که نقش اصلی را در انجام وظیفۀ خودروهای سواری به عهده دارد روی شاسی قرار می‌گیرد و به موتور، سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی، صندلی‌ها، گلگیرها و غیره متصل است. اتاق خودرو به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که وزن تمامی اجزای درون خودرو ازجمله وزن سرنشینان را تحمل کند.

2. کاپوت

کاپوت

کاپوت نوعی روکش ورقه‌ای نازک است که به اتاق لولا می‌شود و روی بخش‌هایی از خودرو شامل موتور، باتری، سیستم خنک‌کننده، سیستم آب‌پاش شیشه جلو، فن خنک‌کننده، کمپرسور کولر، دینام و بسیاری از موارد دیگر را می‌پوشاند. کاپوت امکان دسترسی مستقیم به محفظه موتور برای اهداف تعمیر و نگهداری را فراهم می‌کند. به‌علاوه، این قطعات را در برابر نور مستقیم خورشید و گرد و غبار محافظت می‌کند. معمولاً از یک ضامن مخفی در داخل اتاق استفاده می‌شود تا از دسترسی آسان غریبه‌ها به آن جلوگیری شود.

3. سپر جلو

سپر جلو

ممکن است سپر قطعه‌ای زاید به‌نظر برسد، اما در مقاله نام قطعات بدنه خودرو به اهمیت آن نیز پرداخته ایم ساختار ساده آن در واقع نقش مهمی در خودرو دارد. به‌طور کلی، سپر یک تیر فلزی است که هنگام برخورد با چیزهای دیگر از آن محافظت می‌کند. وظیفۀ سپر جلو محافظت از خودرو در صورت وقوع تصادف است. در این حالت، هنگام برخورد با سرعت کم، بیشتر ضربه را جذب می‌کند تا از واردآمدن آسیب جدی به راننده، خودرو و سرنشینان آن جلوگیری کند.

4. سپر عقب

سپر عقب

سپر عقب برای جلوگیری از واردشدن صدمات سنگین در برخورد با دیوار هنگام حرکت با دنده عقب طراحی شده است. در تصادفات با سرعت کم، آسیب فیزیکی به جلو و عقب خودرو‌ها را کاهش می‌دهد یا از آن جلوگیری می‌کند. این قطعات بدنه خودرو معمولاً ضربه‌های ناشی از تصادف خودرو را جذب می‌کنند. سپر عقب اساساً از فولاد، آلومینیوم، لاستیک یا پلاستیک ساخته می‌شود و در وهلۀ نخست از صندوق عقب، جلوپنجره، باک بنزین، اگزوز و سیستم‌های خنک‌کننده محافظت می‌کند.

5. جلو پنجره

جلوپنجره

جلوپنجره، جلوی خودرو را می‌پوشاند و موتور را خنک نگه می‌دارد. هنگام رانندگی، این شبکه هوا را از بیرون می‌مکد و به تهویه محفظه موتور کمک می‌کند. در وهلۀ نخست، این قطعه از رادیاتور محافظت می‌کند و اجازه می‌دهد هوای سرد وارد پره‌های رادیاتور خودرو شود.

6. سپر فولادی تقویتی

سپر فولادی تقویتی

سپر فولادی تقویتی روی قاب جلویی یا شاسی خودرو نصب می‌شود و بیشتر در خودروهای شاسی‌بلند دیده می‌شود تا از واردآمدن آسیب به بخش جلویی خودرو در صورت تصادف به‌طور مؤثر جلوگیری کند. به‌علاوه، این قطعه جانبی به‌لحاظ طراحی ظاهری شیک به خودرو می‌دهد.

7. چراغ جلو

چراغ جلو

چراغ جلو نیز در لیست نام قطعات بدنه خودرو قرار گرفته است. کارکرد اصلی چراغ جلو در خودرو‌ها روشن‌کردن جاده و تسهیل رانندگی ایمن بدون خستگی است. دو نوع چراغ جلو وجود دارد، نورپایین و نوربالا. این چراغ‌ها به بخش جلویی خودرو متصل می‌شوند و به راننده امکان می‌دهند تا جاده را در تاریکی ببیند، در حالی که به سایر رانندگان نیز نشان می‌دهند که خودرویی از جلو به آن‌ها نزدیک می‌شود. انواع چراغ‌ها وجود دارد که در خودرو‌ها استفاده می‌شوند و هر کدام عملکرد خاص خود را دارند.

8. چراغ مه‌شکن

چراغ مه‌شکن-پارت لوکس

وظیفۀ مه‌شکن‌ها ایجاد روشنایی در شرایطی است که دید بیشتر از 100 متر میسر نیست. این چراغ‌ها به روشنایی در فضای مه‌آلود کمک می‌کنند تا سطح جاده را ببینند و از پرتوهای اضافی ناشی از مه جلوگیری می‌کنند. عمدتاً از دو نوع مه‌شکن در خودروها استفاده می‌شود.

  • چراغ‌ مه‌شکن جلو: بسیاری از چراغ‌های مه‌شکن جلو ترجیحاً زرد هستند چون این رنگ جزء آبی نور سفید را فیلتر می‌کند و بیشترین درخشش را ایجاد می‌کند. با این حال، هر لامپ زردی مه‌شکن نیست و هر مه‌شکنی هم زرد نیست.
  • چراغ مه‌شکن عقب: این مه‌شکن‌ها مفیدتر از مه‌شکن‌های جلو هستند. این مه‌شکن‌ها چراغ‌های قرمز (شبیه به چراغ ترمز) اما با درخشش بسیار بیشتر هستند که باید در دیدهای  ضعیف آن‌ها را روشن کنید تا خودرو در هوای مه‌آلود  و زمانی که بسیار کندتر از حد معمول رانندگی می‌کنید و خودرویی پشت سر شما قرار دارد، به راحتی خودرو شما را ببیند. (فراموش نکنید که در هوای عادی از خاموش بودن این چراغ‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا به دلیل نور خیره‌کننده‌ای که دارند -درصورت نبود مه- سبب آزار بصری رانندگان پشت سر شما می‌شوند.)
اگه مفیده ببین!  بلبرینگ چیست و چه کابردی دارد؟

9. چراغ‌ راهنما

چراغ‌ راهنما

چراغ‌های‌ راهنما در رنگ‌های قرمز، نارنجی و برخی به رنگ سفید وجود دارند. این چراغ‌ها‌ معمولاً در جلو، عقب و گاهی در هر دو سمت چپ و راست خودرو نصب می‌شوند. از این‌ چراغ‌ها‌ برای نشان‌دادن تغییر جهت به چپ یا راست استفاده می‌شود. باید از چراغ‌ راهنما در زمان مناسب استفاده کنید تا به سایر رانندگان فرصت کافی برای نشان‌دادن واکنش مناسب به علامت را بدهید. پس از آن‌که دور زدید، مطمئن شوید که چراغ‌ راهنما خاموش است چون در غیر این صورت ممکن است سایر رانندگان را به اشتباه بیندازید.

خواندن مقاله زیر شاید برای شما جالب باشد:

خرید عمده لوازم جلوبندی و یدکی

‌‌‌‌‌‌‌

10. برف‌پاک‌کن

برف‌پاک‌کن

تقریباً کلیۀ وسایل نقلیه اعم از اتومبیل، کامیون، اتوبوس و غیره دارای برف‌پاک‌کن هستند و برای دید واضح راننده اهمیت بسیار دارند به همین دلیل در مقاله نام قطعات بدنه خودرو برف پاکن را اضافه کردیم. از آن‌ها برای پاکسازی برف، آب و/یا ذرات آشغال از روی شیشۀ جلوی خودرو استفاده می‌شود تا راننده بتواند آنچه را که جلوی اوست، ببیند. برف‌پاک‌کن در هوای بارانی بسیار مفید است، قطرات آب روی شیشه جلو به‌طور مداوم دید راننده را محدود می‌کند که می‌تواند منجر به تصادفات بزرگ شود. تیغه‌های برف‌پاک‌کن که از لاستیک ساخته می‌شوند، تجزیه‌پذیرند و به‌مرور زمان اثر آن کمتر می‌شود. به همین دلیل لازم است که آن‌ها را هر 6 تا 12 ماه یک بار تعویض کنید.

11. رادیاتور

رادیاتور

رادیاتور خودرو به دلیل اهمیت بالایی که داشت در لیست نام قطعات بدنه خودرو قرار دادیم. رادیاتور که درست پشت جلوپنجره خودرو قرار می‌گیرد، جزء مرکزی سیستم خنک‌کننده خودرو است و دمای موتور را کنترل و تنظیم می‌کند تا از گرم‌شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. هدف رادیاتور حفظ دمای مایع خنک‌کننده موتور در سطح مناسب است. همان‌طور که مایع خنک‌کننده در سرتاسر موتور به گردش در می‌آید، گرم می‌شود و هنگام عبور از روی پره‌های خنک‌کنندۀ داخل رادیاتور گرمای خود را به هوا می‌دهد و خنک می‌شود.

12. تکیه‌گاه رادیاتور

تکیه‌گاه رادیاتور

رادیاتور خودرو توسط مکانیزمی به نام تکیه‌گاه رادیاتور پشتیبانی و نصب می‌شود. این تکیه‌گاه یک قاب ساخته‌شده از فولاد، پلاستیک یا آلومینیوم است که با محکم کردن رادیاتور در زیر کاپوت خودرو از آسیب‌رسیدن به آن محافظت می‌کند. همچنین مجموعه کندانسور و سیستم فن خنک‌کننده در این تکیه‌گاه قرار داده می‌شود تا در حین کار کردن خودرو آسیبی نبینند.

13. فلاپ کاپوت

فلاپ کاپوت

فلاپ کاپوت نیز از قطعات مهم بدنه خودرو است. از این‌ قطعه برای پوشاندن شکاف بین کاپوت و شیشه جلوی خودرو استفاده می‌شود. این قطعه همچنین از کنسول پشتیبانی می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ گونه ذرات ناخواسته‌ای وارد سیستم برف‌پاک‌کن شیشه جلو یا بخش فیلتر هوای اتاق خودرو شود.

14. گلگیر عقب

گلگیر عقب

گلگیر عقب، بخش جانبی بدنه خودرو است که معمولاً  چرخ‌های عقب را، بین درب عقب و درب صندوق عقب در برمی‌گیرد. وظیفه اصلی آن محافظت از بخش عقب اتاق با جلوگیری از پرتاب شن، گل، سنگ، مایعات و سایر نخاله‌هایی است که لاستیک‌های چرخان به هوا پرتاب می‌کنند.

15. گلگیر جلو

گلگیر جلو

گلگیر جلو بخش خمیده‌ای از بدنۀ خودرو است که در بالای چرخ‌های جلو قرار گرفته و آن‌ها را می‌پوشاند. این قطعه نه تنها عملکرد ایمنی دارد، بلکه ظاهر کلی خودرو را نیز بهبود می‌بخشد. وظیفه اصلی آن محافظت از بخش جلویی اتاق با جلوگیری از پرتاب شن، گل، سنگ، مایعات و سایر نخاله‌هایی است که لاستیک‌های چرخان به هوا پرتاب می‌کنند.

16. بوش گلگیر

بوش گلگیر

در هر نوع وسیله نقلیه، هر چرخ دارای یک بوش گلگیر جداگانه است. وظیفۀ بوش‌های گلگیر ایجاد مانع در برابر نفوذ خاک، گل، آب، سموم محیطی و سایر ناخالصی‌ها به درون محفظه موتور و جلوگیری از واردشدن آسیب جدی به موتور است. به‌علاوه، این قطعه به محافظت از سیم‌ها و سایر اجزای درون چرخ در برابر خوردگی نیز کمک می‌کند. راندن خودرو بدون بوش گلگیر توصیه نمی‌شود زیرا هم به‌عنوان ضربه‌گیر و هم به‌عنوان مانع بین موتور، کاپوت، رادیاتور، چراغ‌های جلو و شیشه جلو خودرو عمل می‌کند.

17. سقف

سقف

سقف، بخش بالایی اتاق خودرو است که باید در مقاله نام قطعات بدنه خودرو از آن صحبت می کردیم سقف از سرنشینان خودرو در برابر نور خورشید، باد، باران و سایر عوامل جوی محافظت می‌کند. سقف‌ خودرو معمولاً با سرپوش‌هایی پوشانده می‌شود که عایق گرما و صدا هستند و همچنین سیم‌ها و سخت‌افزار قطعات الکتریکی، آنتن‌ها و سایر لوازم جانبی را پنهان می‌کند.

18. سانروف

سانروف

سانروف به سرنشینان خودرو دید واضحی از آسمان می‌دهد، به تهویه خودرو کمک می‌کند و نور خورشید را به داخل راه می‌دهد تا احساس فضایی باز را ایجاد کند. سانروف یک نوع پانل روی سقف خودرو است که یا به کناری می‌لغزد یا می‌توان آن را بیرون کشید تا نور وارد شود. این سیستم بسیار گران‌قیمت است زیرا باید برای تمام مکانیزم‌هایی که برای عملکرد سانروف لازم است، هزینه اضافی بپردازید. به‌علاوه، هزینه نگهداری بالایی دارد زیرا لاستیک‌ها، شیشه، موتور و سایر اجزای دیگر آن پیوسته به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

19. آینه

به‌طور عمده دو نوع آینه در خودروها استفاده می‌شود که دید جانبی و دید عقب را فراهم می‌سازند.

الف. آینه‌ بغل

آینه‌ بغل

این آینه‌ها در بیرون خودرو نصب می‌شوند تا به راننده کمک کنند بخش‌های پشتی و کنار خودرو را که خارج از دایره دید محیطی راننده قرار دارند، ببیند. همچنین در مورد تصادفات احتمالی که از پشت رخ می‌دهد به راننده هشدار می‌دهند. مزیت محدب بودن آینه‌های جانبی این است که دید گستره‌تری از هر طرف خودرو دارید که به کاهش نقاط کور کمک می‌کند.

اگه مفیده ببین!  راه اندازی مغازه لوازم یدکی

ب. آینه جلو

آینه جلو

این آینه اهداف متعددی را دنبال می‌کنند که به حفظ ایمنی شما به‌عنوان راننده کمک می‌کند. به کمک آینه جلو بدون چرخاندن سر می‌توانید پشت خودرو را ببینید. علاوه بر این، زمانی که خودرو با دنده عقب حرکت می‌کند، آینه جلو اهمیت خاصی دارد.

20. درب‌های خودرو

درب‌های خودرو

خودروهای سواری عمدتاً به چهار و در مواردی دو در مجهزند که به اتاق خودرو لولا شده‌اند. انواع متفاوتی از درب خودرو در دسترس هستند که بسیاری از آن‌ها بی‌اطلاع هستند. درها اغلب دارای پنجره‌هایی برای دید از داخل خودرو هستند و  برای ایمن‌سازی خودرو می‌توان آن‌ها را قفل کرد. این قفل‌ها به‌طور دستی یا با کمک برق تأمین شده توسط خودرو کار می‌کنند. از درب‌های برقی در مینی‌ون‌ها، خودروهای لوکس یا خودرو‌های اصلاح‌شده استفاده می‌شود.

21. شیشه پنجره

شیشه پنجره

دلیل اصلی استفاده از شیشه پنجره در خودرو‌ها قابلیت دید است. چه در جلو، چه در کنار و چه در عقب خودرو، دیدی که شیشه‌های فراهم‌ می‌آورند، بسیار مفید است. شیشه این امکان را به سرنشینان می‌دهد تا ببینند به کجا می‌روند و نور طبیعی خورشید یا نور مصنوعی خیابان را به خودرو وارد می‌کند. معمولاً از دو نوع شیشه پنجره استفاده می‌شود، شیشه تک‌لایه مقاوم یا شیشه ایمنی چندلایه.

22. پنجره لچکی

پنجره لچکی

شاید برایتان سوال باشد که لچکی ماشین چیست؟ لچکی نوعی پنجره جانبی است که قبل از شیشه درب جلو یا بعد از شیشه درب عقب قرار می‌گیرد. این پنجره‌ها دیدی سریع به پیرامون خودرو فراهم می‌آورند تا راننده بتواند با خیال راحت بپیچد، سرعتش را زیاد کند، پارک کند یا از باندی به باندی دیگر برود. پنجره‌های لچکی بیشتر در خودروهای قدیمی، به شکل مثلث کوچکی در جلو و جدا از پنجره اصلی، یافت می‌شوند.

23. دستگیره درب

دستگیره درب

دستگیره‌ درب به راننده یا سرنشینان کمک می‌کنند تا سوار خودرو یا از آن خارج شوند. از آنجا که دستگیره‌های درب دارای قفل، از اهمیت بسیاری برخوردارند. برای باز کردن قفل خودرو از بیرون یا داخل معمولاً از دستگیره در استفاده می‌کنیم. دستگیره درب بسته به مدل خودرو انواع مختلفی دارد. این قطعه از قطعات بیرونی خودرواست و در لیست نام قطعات بدنه خودرو قرار می گیرد.

24. درب صندوق عقب

درب صندوق عقب

درب صندوق عقب محفظه بار را می‌پوشاند که معمولاً در بخش عقب خودروهای سواری قرار دارد. صندوق عقب خودرو چیزی بیش از محفظه‌ای برای حمل بار است و لازم است به‌طور منظم آن را تمیز کنید. همچنین به‌خاطر داشته باشید که بیهوده بار بیشتری در آن قرار ندهید چون مصرف سوخت موتور بیشتر می‌شود.

25. گل‌پخش‌کن

گل‌پخش‌کن

چه خودرو سواری داشته باشید، چه شاسی‌بلند یا وانت، تهیه گل‌پخش برای خودرو ضروری است به‌ویژه زمانی که لاستیک‌های خودرو پیوسته در معرض پاشش گِل، خاک، سنگ، نمک، آب و سایر نخاله‌های موجود در جاده باشد. وظیفۀ گل‌پخش‌کن گرفتن خاک و سنگ است تا مطمئن شوید این ذرات  مستقیماً از عقب و جلو به درون خودرو پرتاب نمی‌شود. خودرو بدون گل‌پخش‌کن به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

26. چرخ‌ها

چرخ‌ها

اساسی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های بدنه یک خودرو که همیشه مورد استفاده بوده‌اند، چرخ‌ها هستند. چرخ‌ها اشیایی دایره‌ای هستند که حرکت چرخشی ایجاد می‌کنند و وظیفه انتقال خودرو از نقطه‌ای به نقطه دیگر را بر عهده دارند. تایر بخش لاستیکی است که دور رینگ قرار می‌گیرد و با سطح جاده در تماس است. گرچه رینگ‌ها ممکن است بتوانند بدون لاستیک بچرخند، خودرو تا مسافت چندان دوری نمی‌رود. امروزه انواع مختلفی از تایرها در بازار موجود است. چرخ ها شاید بدنه خودرو به حساب نیاید اما قسمت بیرونی خودرو شما است و اهمیت بالایی دارد به همین دلیل در مقاله نام قطعات بدنه خودرو باید جای می گرفت.

27. قالپاق

قالپاق

قالپاق یک دیسک تزئینی روی یک چرخ خودرو است که بخش مرکزی چرخ را می‌پوشاند. وظیفۀ قالپاق پوشاندن توپی چرخ و پیچ‌های چرخ‌هاست تا از نفوذ گرد و خاک و رطوبت به درون آن‌ها جلوگیری کند. قالپاق همچنین ساختار کلی چرخ را بهبود می‌بخشد. هنگامی که بدون قالپاق رانندگی می‌کنید، انواع نخاله و زباله در چرخ‌ها گیر می‌کند که می‌تواند به ساییدگی و پارگی لاستیک‌ها منجر شود. با داشتن قالپاق، ذرات خارجی به چرخ‌های شما آسیب نمی‌رسانند و عمر طولانی‌تری دارند.

28. کنسول

کنسول

کنسول هر خودرو مرکز کنترل آن به‌شمار می‌رود و معمولاً درست پیش روی راننده قرار دارد. کنسول انواع ابزارها و کنترل‌های راننده را برای کار با خودرو به نمایش می‌گذارد که شامل کنترل‌های ساده (مانند فرمان) و مجموعه‌ای از نمایش‌گرها برای نشان دادن سرعت، سطح سوخت و فشار روغن می‌شود. در کنسول‌های مدرن، قطعات دیگری برای کنترل دما و سیستم‌های سرگرمی نیز اضافه شده است.

29. پلاک

پلاک

با توجه به قوانین مربوط به خودروهای موتوری، داشتن شماره پلاک برای هر خودرو الزامی است. شماره پلاک، جزئیات بسیار خاص خودرو را منعکس می‌کند و هویت منحصر به فردی به آن می‌بخشد. امروزه ترجیحاً همۀ خودروها در جاده باید در هر دو طرف جلو و عقب پلاک داشته باشند. پلاک هم جزئی از بدنه است و ما در مقاله نام قطعت بدنه خودرو از آن صحبت کردیم.

.30. چراغ عقب

چراغ عقب

چراغ عقب خودرو ایمنی آن را فراهم می‌آورد. این چراغ‌ به خودرو اجازه می‌دهد در شرایط دید اندک دیده شود و اگر سرعت خود را کاهش دهید، به سایر رانندگان هشدار می‌دهد. در بیشتر خودرو‌ها، چراغ عقب قرمز است و با فشاردادن پدال ترمز، چراغ‌های ترمز روشن می‌شود و این قرمزی شدیدتر می‌شود. وقتی چراغ‌های جلو را روشن می‌کنید یا وقتی ترمز دستی روشن است، چراغ‌های عقب روشن می‌مانند.

جمع‌بندی

نام قطعات بدنه خودرو که در بالا ذکر شدند برای هر خودرو بسیار ضروری‌اند. بدون شناخت قسمت های مختلف بدنه خودرو، ممکن است عملکرد خوبی در جاده نداشته باشد و این می‌تواند به خرابی یا تصادفات سنگین منجر شود. لازم به ذکر است اجزای بدنه ماشین با یکدیگر تفاوتی جزئی دارند به عنوان مثال اجزای بدنه پراید با خودرویی پیشرفته مانند آئودی متفاوت است.

‌با توجه به اینکه شرکت پارت لوکس در زمینه تولید قطعات جلوبندی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند باید بگوییم چنانچه در این زمینه مشغول هستید و یا می‌خواهید کسب و کارتان را آغاز کنید پارت لوکس شرایط ویژه‌ای برای اخذ نمایندگی در نظر گرفته؛ شما می‌توانید برای روی عبارت قرمز شده کلیک کنید.

اگر علاقمند به راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد از لوازم یدکی در شهر خودتان هستید فرم زیر را پر کنید تا  همکاران ما با شما تماس بگیرند.

9 نظر در “نام قطعات بدنه خودرو با عکس

  1. شکراللهی گفت:

    عجب مقاله مفصل و خوبی!! از نویسنده واقعا باید تشکر کرد. تا الان به این مفصلی در مورد بدنه ماشین مطلب ندیده بودم.

  2. صادق گفت:

    درد که یکی دو تا نیست
    جنس های قلابی و بی کیفیت!
    قیمتهای عجیب و غریب!
    ناشی بودن امکانیک و تعمیر کاران!

    وضعیت بدی شده!!!

  3. بیگلریان گفت:

    راست می‌گی ميكانيك خوب گير نمياد. شایدم به پست ما نمی خوره! با این گرونی

  4. مریم گفت:

    مطلب عالی بو و برای من خیلی کاربرد داشت، ممنون از نویسنده

  5. علیرضا قرمزی گفت:

    سلام من شهرضا هستم میخام یک
    نمایندگی افتتاح کنم باید چکار کنیم

    1. با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید لطفا

  6. با سلام ، چه خوب بود که از اختراع خودروی اقتصادی ، ملی Life به شماره ثبت طرح صنعتی ( 17485 ) و جواز تآسیس ( 1313800 ) که باعث کاهش مصرف سوخت ، آلودگی هوا ، ترافیک ، جای کم برای پارکینگ ، دوستدار محیط زیست و … میشود . در عمل و نه در حرف مورد حمایت دولت قرار میگرفت . برای دریافت اطلاعات بیشتر با تایپ کلمات ( موج مخترع اصفهانی ) در گوگل به کلیات آن پی ببرید .

  7. آرمین گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *