نگهداری خودرو, وبلاگ

پاک کردن خط و خش ماشین

جهت مشاوره رایگان + اطلاع از میزان سرمایه برای دریافت نمایندگی و عامل فروش + اطلاع از درصد تخفیف خرید عمده با شماره زیر تماس بگیرید:

مدیر بازرگانی: 09152505090

تمامی قطعات شرکت با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود + 1 سال گارانتی +  خدمات پس از فروش با پشتیبانی قوی.

.

.

چگونه خط و خش را از ماشین پاک کنیم

خراش در رنگ خودرو می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و رنگ آمیزی عالی ماشین شما را خدشه دار می کند. این در حالی است که علاوه بر آن که خط و خش ظاهر ماشین زیبا شما را مخدوش می کند، همچنین پرداخت هزینه برای یک لایه رنگ جدید یا حتی یک تعمیر کوچک می تواند پرهزینه باشد. شما  می‌توانید خراش‌های سطحی را با خمیردندان از بین ببرید، برای خراش‌های کوچک از محصولات پاک ‌کننده خراش استفاده کنید، یا اگر خراش عمیق است، محل خراش را سمباده بزنید و دوباره رنگ کنید.

.

استفاده از خمیر دندان برای خراش های سطحی

با ناخن رویخط و خش ماشین بکشید تا ببینید سطحی یا عمیق هستند. اگر ناخن‌تان روی خراش‌ها گیر نکرد، آن‌ها سطحی هستند و استفاده از خمیر دندان می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر ناخن‌هایتان گیر کرد، عمق آن‌ها بیشتر است و باید از یک محصول مخصوص برای رفع خراش استفاده کنید.

محل خراش را بشویید و خشک کنید. قبل از اینکه خمیر دندان را روی خراش ها بمالید، مطمئن شوید که محل بسیار تمیز است. مالیدن خاک و زباله به داخل خراش ها، آنها را عمیق تر می کند.

می توانید برای شستشوی خودرو خود آن را به کارواش برده یا خودتان به تنهایی در خانه آن را بشویید.

برای اینکه خودتان ماشین خود را بشویید، آن را با یک شلنگ اسپری کنید تا تمام آن خیس شود و کثیفی های آن از بین برود. سپس، از یک اسفنج بزرگ یا برس مخصوص شستن ماشین استفاده کنید و از صابون فرموله شده برای وسایل نقلیه استفاده کنید. صابون را روی تمام سطح ماشین خود بمالید و سپس از شلنگ برای اسپری کردن آن استفاده کنید. ماشین خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

خمیر دندان را روی یک حوله میکروفیبر مرطوب شده بمالید. حوله میکروفایبر را به اندازه ای خیس کنید که فقط مرطوب شود.

خمیر دندان سفید کننده بهترین عملکرد را دارد، اما می توانید با هر خمیردندانی که در دست دارید، خراش ها را از بین ببرید.

خمیر دندان را با حرکت دایره ای بر ناحیه خراشیده شده بمالید تا خراش ها از بین بروند. این کار را تا زمانی انجام دهید که خمیر دندان به خوبی روی سطح پخش شود.

در حین استفاده از خمیر دندان باید کمی فشار وارد کنید، اما نه بیش از حد.

خمیر دندان اضافی را بشویید. پس از اتمام پاک کردن خراش ها، محل را کاملاً بشویید تا خمیر دندان اضافی پاک شود. ماشین خود را با یک شلنگ اسپری کنید و سپس ناحیه را با یک حوله میکروفیبر خشک کنید.

همچنین می توانید خمیر دندان اضافی را با یک حوله میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

اگه مفیده ببین!  قطعات خودرو به انگلیسی و فارسی

این روند را تا 2 بار دیگر تکرار کنید. برای از بین بردن خراش های سطحی با استفاده از خمیر دندان، ممکن است بیش از یک بار این کار لازم باشد. ناحیه را بررسی کنید تا ببینید آیا خراش ها هنوز قابل مشاهده هستند یا خیر و سپس در صورت نیاز این فرآیند را 1 یا 2 بار دیگر تکرار کنید.

توجه داشته باشید بیشتر از 3 بار این کار را انجام ندهید زیرا به لایه شفاف رنگ خودرو آسیب می رساند.

.

استفاده از محصولات مخصوص خراشبرداری

ماشین خود را بشویید تا هیچ کثیفی یا زباله در خراش باقی نماند. قبل از اینکه هر محصولی را روی آن بمالید، مطمئن شوید که ناحیه کاملاً تمیز است. هر گونه کثیفی یا زباله‌ای که روی سطح باقی می‌ماند و هنگامی که آن را صاف می‌کنید منجر به خط و خش  بیشتر ماشین می‌شود.

یک محصول یا کیت رفع خش بخرید. می توانید محصولات پاک کننده خراش را از فروشگاه های لوازم خودرو خریداری کنید. این محصولات اغلب به عنوان کیت حذف خراش که شامل محلول رفع خراش و یک پد صاف کننده برای اعمال محصول است فروخته می شود.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع محصولی برای حذف خط و خش ماشین بخرید، از یکی از همکاران فروش کمک بخواهید. کارمندانی که در فروشگاه های لوازم خودرو کار می کنند معمولاً در مورد این محصولات آگاه هستند.

حوله میکروفیبر اغلب انتخاب خوبی برای استفاده از محصولات پاک کننده خراش است زیرا بر سطح آسیبی نمی رسانند.

برخی از محصولات دارای ابزار مکانیکی صاف کننده هستند که می توانید از آن برای خلاص شدن از شر خراش ها استفاده کنید.

کمی از محصول پاک کننده خط و خش روی پد بمالید. بسته به اندازه ناحیه خراشیده شده ممکن است کمی بیشتر یا کمتر نیاز داشته باشید. محصول را روی پد صاف کننده یا پارچه میکروفیبر بریزید و سپس آن را از وسط تا کنید تا محصول در اطراف سطح پد پخش شود.

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که محصول به طور یکنواخت روی پارچه یا پد پخش شده است.

محصول را روی ناحیه خراشیده و نواحی اطراف آن اعمال کنید. می توانید محصول را با استفاده از حرکت دایره ای یا حرکت عقب و جلو کار اعمال کنید. کاری را انجام دهید که برای شما راحت‌تر است و قسمت خراشیده را به بهترین شکل پوشش می‌دهد، اما جهت را عوض نکنید! فقط به جلو و عقب یا ساعتگرد بروید. برای چند دقیقه ادامه دهید تا به خوبی توزیع شود.

فشاری سبک تا متوسط ​​را هنگام کار با محصول اعمال کنید.

باقیمانده محصول را پاک کنید. پس از اتمام صاف کردن ناحیه خراشیده، از یک پارچه میکروفیبر تمیز برای پاک کردن محصول اضافی استفاده کنید. با حرکت دایره ای، سطح ماشین را که در آن محصول را اعمال کرده اید، صاف کنید.

اجازه ندهید محصول اضافی روی سطح ماشین شما خشک شود.

دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید تا از نحوه حذف محصول اضافی مطمئن شوید.

در صورت نیاز 2 تا 3 بار تکرار کنید. منطقه را بررسی کنید تا ببینید آیا خراش ها هنوز قابل مشاهده هستند یا خیر. فقط مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید وگرنه ممکن است به کت شفاف ماشین خود آسیب برسانید.

اگه مفیده ببین!  علت لاستیک سایی چرخ ها

قبل از ادامه کار، مجدد دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید.

.

رفع خراش های عمیق

محل خراشیده شده را سنباده بزنید تا لایه های بالایی رنگ از بین برود. هر بار 10 تا 15 ثانیه سنباده بزنید و سپس منطقه را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به سمباده عمیق تر دارید یا خیر.

همیشه در جهت خط و خش سنباده بزنید. شما نمی خواهید خراش های مخالف ایجاد کنید، که فقط برجستگی ها و دره های بیشتری را در رنگ اضافه می کند که نیاز به تعمیر دارند.

در صورت نیاز ناحیه را با آب بشویید تا پیشرفت خود را بررسی کنید. این به شما این امکان را می دهد که بهتر ببینید آیا به انتهای خراش رسیده اید یا خیر.

اگر خراش کمی عمیق تر از پوشش شفاف است، از کاغذ سنباده 1500 برای صاف کردن سطح و سپس از کاغذ سنباده 2000 برای از بین بردن خراش های ایجاد شده توسط کاغذ سنباده درشت تر استفاده کنید.

از قرار گرفتن کثیفی یا زباله بین کاغذ سنباده و خودرو خودداری کنید؛ این باعث خراش می شود.

محل را بشویید و خشک کنید، سپس از یک پارچه میکروفیبر تمیز برای پاک کردن سطح استفاده کنید.

از استفاده از پارچه های کهنه یا کثیف خودداری کنید زیرا ممکن است؛ باعث ایجاد خط و خش های بیشتری بر روی سطح ماشین شما شود.

چند لایه پرایمر را روی قسمت های سمباده شده اسپری کنید. مقداری پرایمر قابل سنباده در قوطی آئروسل تهیه کنید. پرایمر را روی قسمتی که به تازگی سمباده زدید اسپری کنید. برای اسپری کردن رنگ از حرکات عقب و جلو استفاده کنید. سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا پرایمر خشک شود و یک لایه دیگر اسپری کنید. این کار را در مجموع 3 بار انجام دهید.

در صورت امکان پرایمری را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ ماشین شما باشد.

چند لایه رنگ متناسب با ماشین خود بمالید. در مرحله بعد، بر ناحیه ای که پرایمر زدید اسپری کنید. بین هر بار استفاده 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

برای اطمینان از اینکه رنگ مطابقت دارد، با سازنده ماشین خود مشورت کنید تا همان رنگ را دریافت کنید. ممکن است بتوانید رنگ را از یک فروشگاه لوازم خودرو خریداری کنید، یا ممکن است مجبور شوید رنگ را از سازنده خودرو خود سفارش دهید.

محل را واکس بزنید. یک موم کارناوبا با کیفیت بالا را روی سطح ماشین خود بمالید و سپس ناحیه را با یک پد بافر یا پارچه میکروفیبر صاف کنید. می توانید یک کیت اپیلاسیون بخرید که شامل همه چیزهایی است که برای واکس زدن ماشین خود نیاز دارید، مانند واکس و یک پد صاف کننده یا پارچه میکروفیبر.

.

برای شروع، موم را روی پد یا پارچه صاف کننده بمالید و در صورت نیاز بیشتر اضافه کنید.

از حرکات دایره ای استفاده کنید و با فشار متوسط ​​روی پد یا پارچه را فشار دهید.

ادامه دهید تا موم به طور مساوی توزیع شود و سطح خودرو براق به نظر برسد.

حالا در انتهای تمام کارهای انجام شده می بینید که خط و خش ها از روی ماشین برداشته شده، اکنون بعد از جراحت کمی خوشحال تر هم به نظر می رسد.

برای مطالعه و اطلاعات بیشتر درباره محصولات، پارت لوکس را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *